Virčevi vesoljci slovenski kandidat za tujejezičnega oskarja

##IMAGE-3595888##
Strokovna žirija Društva slovenskih režiserjev je za slovenskega predstavnika, ki se bo potegoval za kandidaturo za tujejezičnega oskarja, soglasno izbrala film novomeškega režiserja Žige Virca Houston, imamo problem!
Kot so danes sporočili iz društva, so junija pozvali strokovna društva s področja produktivne kinematografije, naj predlagajo svojega predstavnika za osemčlansko strokovno žirijo, ki so jo potem sestavljali: Ida Weiss, producentka; Emil Svetlik, kolorist; Igor Prassel, festivalski programer in organizator; Peter Bratuša, producent; Darko Sinko, režiser; Urša Loboda, scenografinja; Miha Tozon, direktor fotografije in Ana Šturm, publicistka.
Do izteka roka oz. konec avgusta so producenti prijavili tri celovečerne filme, poleg Virčevega še Nočno življenje krškega režiserja Damjana Kozoleta in Psi brezčasja režiserja Mateja Nahtigala.
»Strokovna žirija se je po ogledu prijavljenih filmov soglasno odločila, da za slovenskega predstavnika, ki se bo potegoval za kandidaturo za tujejezičnega oskarja 2017, predlaga film Houston, imamo problem!« so sporočili iz društva in odločitev utemeljili: »Vsi trije prijavljeni filmi, Psi brezčasja (Matej Nahtigal, 2015), Nočno življenje (Damjan Kozole, 2016) in Houston, imamo problem! (Žiga Virc, 2016) izstopajo po svoji kakovosti ter raznolikosti sloga in žanra. Psi brezčasja s pogumno odločitvijo za strogi žanr filma noir v naš prostor prinašajo dragoceno osvežitev. Kljub izjemno skromnemu budžetu film v vseh segmentih dosega zavidljive produkcijske standarde.
Nočno življenje s kirurško natančno režijo, tesnobnim vzdušjem, vizualno izčiščenostjo in intenzivnostjo pogleda za kamero nastavi neprijetno ogledalo naši družbi. Vse to ga uvršča v sam vrh letošnje filmske produkcije.
Houston, imamo problem! je celostno dovršen in domišljen film, ki z vsemi filmskimi sredstvi ter s sproščenim in igrivim pristopom do medija suvereno vodi gledalca skozi nenavadno pripoved. Vrhunsko strukturirana naracija gledalca zapelje; nudi mu popoln filmski užitek, hkrati pa mu neprestano spodmika trdna tla pod nogami. Z inovativnim prepletanjem dokumentarnega in igranega se Houston poigrava z miti in filmskimi klišeji ter jih – z zavestnim manipuliranjem – pred našimi očmi tudi razgalja.«
Kot smo poročali, sta tako Virčev kot Kozoletov film pobrala tudi vesne na nedavnem festivalu slovenskega filma.