© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Tranzit mimo obvoza
Čas branja 2 min.

Na cesti skozi Griblje nevarnost preži na vsakem koraku


dolenjski-list
M.G.
11. 7. 2025, 05.50
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Od 19. maja so vaščani Gribelj izpostavljeni okrepljenemu tranzitnemu prometu, saj vozniki kljub uradnemu obvozu skozi Dolenjce zaradi rekonstrukcije mostu čez reko Lahinjo v Gradcu množično uporabljajo lokalno cesto skozi njihovo naselje – proti Črnomlju ali Metliki.

griblje.jpg
M. G.
Cesta brez pločnika skozi Griblje je nevarna, tudi če se po njej vozijo samo osebni avtomobili.

Najhuje je, da po njej vozijo tudi tovornjaki, čeprav ta cesta za tovrsten promet ni primerna. »Pogosto smo ujeti med hrupom in nevarnostjo, ki ju povzroča pločevina. Ne moremo več molčati,« opozarja Romana Husič, predsednica sveta Krajevne skupnosti Griblje. O razmerah je že obvestila Policijsko postajo Črnomelj in Občino Metlika. Kot pravi, v tem trenutku sicer ni uradnega štetja prometa, a krajani vsak dan spremljajo močno povečanje števila vozil – še posebej v jutranjih in popoldanskih konicah.

Prometno breme je za vas izjemno težko, saj naselje nima pločnikov, ki bi pešce, predvsem otroke in starejše, zaščitili pred vozili. Marsikateri voznik hitrosti niti ne prilagodi razmeram. Predsednica KS zato vztraja pri nujnih ukrepih za večjo prometno varnost: postavitvi ustrezne prometne signalizacije in doslednem nadzoru prometa.

Občina Črnomelj se je na pobudo že odzvala in začela pripravljati projekt nove prometne ureditve, ki bi omejila tovorni promet. Obljubljajo tudi okrepljen nadzor v sodelovanju z Medobčinskim redarstvom Skupne občinske uprave Dolenjske in Bele krajine (SOUDBK).

»V obdobju od 19. maja, ko je začela veljati zapora prometa, do 29. junija, smo na tej relaciji občasno opravljali meritve hitrosti in nadzor po preostalih segmentih cestnega prometa, s čimer smo že s samo vidnostjo policijskega patrulje prispevali k zmanjšanju hitrosti v naselju. Prav tako smo delovali preventivno z občasno postavitvijo službenega vozila policije s ciljem vidnosti in upoštevanja cestnoprometnih predpisov. Ravno tako smo se dogovorili s SOUDBK, da bodo tudi oni izvajali meritve hitrosti v naselju Griblje oziroma na nevedni relaciji,« je v odgovoru krajevni skupnosti zapisal Jože Vrščaj, načelnik Policijske postaje Črnomelj.

Pojasnil je, da na lokalni cesti Črnomelj–Griblje trenutna prometna signalizacija ne prepoveduje tranzitnega prometa vseh tovornih ali katerih koli drugih vozil, ampak prepoveduje promet vozil, katerih osna obremenitev presega šest ton. »Poudarjamo, da je za ugotavljanje teh kršitev in dokazovanje v prekrškovnem postopku nujno tehtanje vozil na kraju samem z uporabo tehtnice za tehtanje vozil,« pravi.

Druga rešitev pa je sprememba prometne signalizacije, ki bi omejevala tranzitni promet tovornih vozil na podoben način, kot sta to storili Občina Semič in Občina Metlika na lokalni cesti Semič–Krvavčji Vrh–Metlika. Tam je zdaj prepovedan promet za vozila, katerih skupna masa presega 12 ton, razen za lokalni in avtobusni promet ter za vozila, ki so kot izjeme določene v Zakonu o cestah.

»Upamo, da se bo investitor, Direkcija za ceste, držal rokov za dokončanje gradnje mostu v Gradcu – to je do 24. avgusta letos – in da se bomo krajani do takrat uspeli izogniti hujšim nevarnostim, ki jih prinaša povečan promet skozi vas,« se nadeja Romana Husič.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.