Pridobivanje gradbenega dovoljenja za vzhodno soboško obvoznico uradno v teku
Direkcija za infrastrukturo je na Upravno enoto Murska Sobota vložila zahtevo za izdajo gradbenega dovoljenja za vzhodno obvoznico Murska Sobota. Po njej se bomo lahko vozili šele, ko bo zgrajen tudi sebeborski zadrževalnik.

Že konec maja smo poročali, da je vse nared za pridobitev gradbenega dovoljenja za vzhodno soboško obvoznico. Gre za verjetno enega najpomembnejših, in največjih - vrednost znaša več kot 30 milijonov evrov - javnih projektov v regiji, ki naj bi bistveno izboljšal prometno varnost in pretočnost prometa ter hkrati razbremenil promet skozi Mursko Soboto.

Danes je Direkcija RS za infrastrukturo tudi uradno na murskosoboško upravno enoto vložila zahtevo za izdajo gradbenega dovoljenja. "Zahtevi za izdajo gradbenega dovoljenja je priložena projektna dokumentacija za pridobitev gradbenega dovoljenja skupaj s priloženimi pozitivnimi mnenju nosilcev urejanja prostora," so nam potrdili na direkciji, kjer dodatno pojasnjujejo, da se vzhodna obvoznica gradi v dveh fazah. Prva faza, tako imenovana južna obvoznica je bila zgrajena leta 2018.

Gradnja druge faze, v dolžini 3.420 metrov pa bo potekala od križišča s Panonsko ulico do križišča pri Čardi. Pri tem je treba dodati, da je povprečen čas do izdaje gradbenega dovoljenja na soboški upravni enoti 90 dni od prejema popolne vloge.
Za kakšne posege gre?
Druga faza vzhodne obvoznice tako zajema naslednje ključne infrastrukturne ureditve:
- izgradnjo štirih krožišč: K1 Plese, K2 Norinška cesta, K3-jug in K4-sever,
- ureditev uvozov in izvozov,
- ureditev odvodnjavanja in prepustov,
- izgradnjo mostu čez Puconski potok,
- podvoz lokalne ceste in premostitev Ledave,
- ureditev poljskih poti in vodnogospodarskih ureditev,
- prestavitev in zaščito komunalne infrastrukture (elektrika, vodovod, plinovod, telekomunikacijsko in kabelsko omrežje),
- ureditev prometne opreme in signalizacije ter krajinsko ureditev
Uporabno dovoljenje le z zadrževalnikom
Vzhodno obvoznico bo delno sofinancirala tudi murskosoboška občina, in sicer v okvirni višini 1,4 milijona evrov, kar naj bi sorazmerno, odvisno od dinamike projekta, porazdelila v proračunskem obdobju 2025-2027. Letos ima na tej postavki rezerviranih slabih 288 tisočakov, očitno pa bo precej več sredstev potrebno zagotoviti v naslednjem proračunskem letu. Dejstvo pa je, da se bo na obvoznici moč voziti šele, ko bo zgrajen sebeborski zadrževalnik.
Gre za protipoplavni ukrep, ki ga je zahtevala direkcija za vode, prostorsko pa je opredeljen v prostorskem aktu soboške občine in še podrobneje v podrobnem prostorskem načrtu moravskotopliške občine. Ocenjeni stroški zadrževalnika so se od leta 2021, ko je bil sklenjen dogovor o sofinanciranju objekta, podvojili, saj naj bi investicija danes znašala deset milijonov evrov, pri čemer je še v teku iskanje virov za njegovo financiranje. Zadrževalnik je namreč pogoj za pridobitev uporabnega dovoljenja za obvoznico.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
