Pomursko gospodarstvo ni pozabilo na obljube o vzhodni soboški obvoznici
Rok Šavel
11. 4. 2025, 06.00
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja
Pritisk za pospešitev pomembnega regijskega projekta se na pobudo podjetij v Severni obrtno-industrijski coni nadaljuje. Poslanec Tine Novak pa je vložil poslansko pobudo glede Markišavske ceste.
Bo vendarle še v tem mandatu prišlo do bistvenih premikov pri gradnji vzhodne soboške obvozne ceste?
V tem mandatu se ponovno veliko govori o murskosoboški vzhodni obvoznici, toda resnejših premikov v praksi ni bilo zaznati, razen tega, da je bil eden najpomembnejših regijskih projektov del vsakoletnega državnega proračuna. Sedaj ko so se možnosti za zasaditev prve lopate v tem letu minimizirale, ker za sebeborski zadrževalnik, ki je pogoj za gradnjo obvoznice, ni zagotovljenega vira financiranja, je očitno prekipelo tudi podjetjem v Severni obrtno-industrijski coni v Murski Soboti. Družbe, kot so XAL, Medicop in RWA Slovenija, je namreč ravno obljuba o skorajšnji gradnji obvoznice poleg ugodne cene zemljišč prepričala k razvoju dejavnosti na tem območju.
Zaradi mrtvega teka in nezadovoljstva gospodarskih subjektov je minuli ponedeljek Robert Grah, direktor Pomurske gospodarske zbornice, s soboškim županom Damjanom Anželjem na sestanek pozval vse pomurske poslance, da bi vendarle storili vse, kar je v njihovi moči, da večdesetmilijonski projekt premaknejo z mrtve točke. Grah je po sestanku izrazil zadovoljstvo z odzivom poslancev, ki so poudarili, da še naprej stojijo za projektom, in se zavezali, da ne bodo obupali nad njegovo realizacijo. Ob tem je bila več ali manj opuščena nedavno obujena ideja o fazni gradnji obvozne ceste. Štafetno palico so po besedah Graha predali poslanki vladajoče Svobode Sari Žibrat, ki se je zavezala, da bo predvidoma še ta mesec na sestanek sklicala vsa pristojna ministrstva in direkcije ter ključne predstavnike iz regije, tudi soboške in moravskotopliške občine, da preverijo, kje je dejansko ozko grlo celotnega projekta. Kot je znano, je bil že pred časom dosežen preboj v dogovorih z gospodarsko družbo Blisk o prodaji zemljišča za potrebe gradnje obvoznice, a nekaj zemljišč, ki so v lasti drugih subjektov, med drugim družbe Avto Škafar, ostaja v zraku. Grah ob tem spominja še na nekaj odprtih regijskih problematik, med drugim na sporno uredbo glede izkoriščanja geotermalne vode in projekt namakanja kmetijskih zemljišč, pri katerih se zadeve v dialogu z državo nikamor ne premaknejo. Tudi te teme bo treba ponovno odpreti.
Novak za reševanje Markišavske ceste
Ena večjih bolečin v zadnjem obdobju je bila preložitev projekta sanacije problematične državne ceste skozi Markišavce, h kateri tamkajšnji prebivalci pozivajo že vrsto let. Pomurski poslanec Tine Novak je sedaj ministrici za infrastrukturo Alenki Bratušek poslal poslansko pobudo, v kateri poziva k čimprejšnji predstavitvi sprožene analize štetja prometa in organizaciji sestanka, k pripravi več možnih scenarijev za razbremenitev ceste, ki je močno obremenjena s tovornim prometom, in seveda k pospešitvi postopkov za celovito prenovo ceste. Znano je, da so krajani že grozili s protestnim shodom, preigrava pa se možnost zapore ceste za tranzitni tovorni promet, nad čemer pa nikakor niso navdušeni v sosednjih Puconcih. Novak poudarja, naj potencialne rešitve upoštevajo varnostne standarde, vplive na lokalno gospodarstvo in prostorsko-logistične kapacitete, odločitev pa naj temelji na analizi štetja prometa, za katero so se odgovorni dogovorili na zadnjem sestanku.