Vse več dijakov nižjega poklicnega izobraževanja brez končane osnovne šole
Ravnatelji srednjih šol, ki izvajajo dvoletne programe nižjega poklicnega izobraževanja, bijejo plat zvona. Vpis v te programe se iz leta v leto veča.

Večinoma so oddelki polno zasedeni. Posebej izstopa podatek, da se poleg tistih, ki so zaključili osnovnošolsko izobraževanje po prilagojenem programu, v te programe vpisuje tudi vse več otrok, ki niso končali vseh razredov osnovne šole.
Vpis v programe nižjega poklicnega izobraževanja (NPI) se je, kot pojasnjujejo na ministrstvu za vzgojo in izobraževanje, v zadnjih 10 letih izrazito povečal. V šolsko leto 2015/2016 se je v začetni, 1. letnik programov NPI, vpisalo 2,7 odstotka vseh novincev, v šolskem letu 2024/2025 pa se je ta delež dvignil že na 3,8 odstotka vseh novincev.
V nižje poklicno izobraževanje se namreč lahko vpišejo tudi tisti, ki so v devetih letih osnovnošolskega izobraževanja končali vsaj sedmi razred osnovne šole, in tisti, ki so zaključili osnovnošolsko izobraževanje po prilagojenem izobraževalnem programu z nižjim izobrazbenim standardom. Izobraževanje traja dve leti in ga dijaki končajo z zaključnim izpitom.

Skoraj dve tretjini vpisanih brez dokončane osnovne šole
»Predvsem opažamo, da se vpisuje vse več otrok z nedokončano osnovno šolo, ki se ne morejo vpisati nikamor drugam. Oddelki so vedno bolj polni. Delo z učenci pa je zelo zahtevno, saj gre za zelo mešano strukturo. Nekateri ne obvladajo dobro slovenskega jezika, drugi so dijaki s posebnimi potrebami. Srečujemo se z vzgojno problematiko. Tudi pri nas se je število vpisanih močno povečalo. V te oddelke sicer lahko vpisujemo 16 oziroma do največ 20 dijakov, a je delo s tako številčnim razredom težko. Omejitev vpisa pa v NPI ni mogoča, saj gre za ranljive skupine,« pravi ravnateljica Strojne šole Anja Jesenek Grašič in se sprašuje, kaj se dogaja v osnovnih šolah, da jih vse več otrok ne zaključi.
Sama morebitne vzroke vidi tudi v samem sistemu osnovnošolskega izobraževanja, ki naj bi bil bolj pisan na kožo dekletom kot fantom. »Če ti fantje ob tem tudi nimajo primerne podpore doma, se nekateri v osnovnošolskem sistemu tudi kar izgubijo in se najdejo šele pri nadaljevanju šolanja, ko morda pridejo v ospredje katere od njihovih ročnih spretnosti. V osnovni šoli je namreč na primer na tehniki zelo malo poudarka.«
Povečan vpis v programe NPI Darja Harb, ravnateljica ŠETK, v veliki meri pripisuje na eni strani vedno večjemu številu otrok s posebnimi potrebami, po drugi pa spremembam v pričakovanjih staršev in samega okolja ter ne nazadnje tako družbenemu kot tehnološkemu razvoju. »Učenci, ki so zaključili izobraževanje v šolah s prilagojenim programom, nekoč večinoma niso nadaljevali izobraževanja. Danes ima vsak starš željo, da otroku omogoči nadaljnje šolanje. A je tudi res, da kar nekaj otrokom tega programa tudi ne uspe zaključiti.«
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se