Haloze: Danes bodo odprli cestna vrata na jug
Danes ob 11. uri bodo nekaj sto metrov pred predorom Log slovesno odprli še zadnje kilometre podravske avtoceste, vse do meje s Hrvaško.

Avtocestni krak Slivnica–Draženci so prometu predali poleti 2009, leto zatem je slovenska vlada sprejela državni prostorski načrt za dražensko-gruškovsko avtocesto in ga leta 2012 še popravila. Nato je bilo treba pripraviti dokumentacijo, pridobiti potrebna soglasja in odkupiti vseh 31 objektov, ki jih je bilo zaradi gradnje avtoceste treba porušiti. Sklep o potrditvi investicije so na Ministrstvu za infrastrukturo podpisali jeseni 2014.
Avtocestni odsek med Draženci in Gruškovjem so gradili v dveh etapah. Prvo, med Draženci in Podlehnikom (dobrih sedem kilometrov), je gradil konzorcij podjetij s SGP Pomgrad na čelu (konzorcij so sestavljali še Gorenjska gradbena družba, novomeški CGP in Cestno podjetje Ptuj). Temeljni kamen za prvo etapo so položili oktobra 2015, prometu so jo predali novembra lani. Drugo etapo, med Podlehnikom in mednarodnim mejnim prehodom Gruškovje (slabih šest kilometrov), je od poletja 2015 (vključno s pripravljalnimi deli) gradilo bosansko podjetje Euro-Asfalt.
Nov avtocestni odsek je v celoti povozil oz. ukinil prejšnjo glavno cesto G1-9, zato je v sklop investicije sodila tudi gradnja 13,9 kilometra dolge vzporedne regionalne ceste. Investicijska vrednost projekta z DDV in stroški financiranja znašajo okoli 40 milijonov evrov. Poleg investitorja, družbe DARS, bo sredstva primaknila tudi Evropska unija oz. TEN-T (66,3 milijona evrov), kredit Evropske investicijske banke bo znašal 71 milijonov evrov.
Preberite več v Štajerskem Tedniku