Peter Srpčič: »Marsikdo se je zasidral v občutke te krize«
Med tistimi, ki bodo plačali zelo visok davek koronakrize, bodo tudi kulturne ustanove. Ptujsko gledališče, ki še vedno ne sme odpreti svojih vrat, je imelo za marec in april šest razprodanih predstav, ki jih niso mogli izpeljati. Izpad dohodka ocenjujejo na okrog 80.000 evrov. A kot pravi direktor Mestnega gledališča Ptuj (MGP) Peter Srpčič, ne bodo križem rok čakali miloščine, pač pa iskali alternativne rešitve. Med njimi je tudi ustvarjanje predstav na odrskih deskah in predvajanje preko spleta.

Časa, da bi se primerno pripravili na krizo in njene posledice, tudi v ptujskem gledališču niso imeli. Čez noč so morali zapreti svoja vrata in odpovedati vse tisto, kar so pripravljali in za kar so garali več mesecev. „Vse nas je presenetila intenzivnost tega, kako se je življenje preprosto ustavilo. In ko se je, smo čakali na jasnost navodil. Glede na naravo našega dela smo se zavedali, da bo naš sektor, ki sodi v zabavo oziroma duhovno hrano, med zadnjimi, da ponovno zaživi. Na nek način smo zamrznili dva študija predstav, ki sta bila tik pred premiero. Nameravali smo publiki predstaviti dva nova projekta, ampak smo ju bili primorani dati v čakanje. Ves čas sem razmišljal, kaj se bo dalo narediti, na kak način ponovno vrniti potrebo po življenju, gledališču, druženju in tudi samorefleksiji nazaj k ljudem,“ pravi Peter Srpčič, direktor MGP. Kot ugotavlja, je vse to dogajanje v ljudeh pustilo veliko strahu, ključno pa bo prebujanje iz kolektivne otopelosti: „Ugotavljamo, da nikjer ne ležijo trupla, da ni tone mrtvih in da je bilo največ ubitega pravzaprav v nas.“
»Ukrepi uničili življenja bodočih generacij«
Preberite več v Štajerskem Tedniku