Markovci: Zakaj obnova in ne novogradnja mostu na regionalni cesti
Ob začetku obnove mostu v Markovcih, na regionalni cesti Ptuj–Zavrč, se je marsikomu zastavilo vprašanje, zakaj namesto dotrajanega, 45 let starega mostu ne bi zgradili novega. Še posebej ob dejstvu, da je šlo čez ta most milijone vozil in ogromno težkega tovornega prometa.

Na Direkciji RS za infrastrukturo (DRSI), ki je naročila obnovo mostu, so povedali, da se most v njegovi 45-letni zgodovini sedaj prvič celovito obnavlja, za novogradnjo se niso odločili, ker da je nosilna konstrukcija še popolnoma varna. „Most smo v uporabo predali leta 1977, sedaj ga prvič temeljito obnavljamo, v preteklosti smo izvajali redna vzdrževalna dela. Nosilna konstrukcija mostu je povsem varna, z zdajšnjimi posegi bo pridobila dodatno rezervo v nosilnosti.“
Zakaj se niso odločili za novogradnjo, so utemeljili še iz trajnostnega vidika, predvsem varčevanja z materiali in energijo, pa tudi ustvarjanja nepotrebnih odpadkov. „V skladu z načelom trajnostne gradnje je povsem smiselna obnova, ne pa porušitev obstoječe konstrukcije in s tem nepotrebna potrata velike količine energije, poraba novih visoko tehnoloških materialov in ustvarjanje dodatnih gradbenih odpadkov.“ Ob tem pojasnilu se upravičeno zastavi dilema, če bi le bila država na vseh področjih in pri vseh projektih tako nepotratna in dosledna pri varovanju okolja ter ohranjanju virov …
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se