Zastojev na primorki še ne bo konec, dela na avtocesti so se zavlekla
Ne tako dolgo nazaj so strokovnjaki opozarjali, da se jih v preteklosti ni poslušalo, ko se je določala prometna politika, in da so odgovorni raje poslušali druge sogovornike. Zdaj se Slovenija utaplja v pločevini, prazniki v sosednih državah in dolgotrajna gradbišča na avtocestnem križu pa so recept za prometne infarkte. Priključek Dragomer pri Ljubljani tako ali tako gradijo še krepko čez prve napovedane roke.

Letošnje turistična sezona bo, po napovedih prometnih strokovnjakov, zelo naporna. Eno od večjih ozkih grl je že vse od junija 2023 na gradbišču priključka Dragomer, ki bi ga zaradi prometnih obremenitev morali zgraditi že pred leti, če ne desetletji. A ga niso, kot to velja še za marsikateri drugi avtocestni projekt.
Priključek pri Dragomerju naj bi sprva zgradili v 18 mesecih, kar pomeni, da bi moral biti zgrajen v začetku letošnjega leta, a tam še vedno brnijo stroji, potniki pa čakajo v kolonah.
Trpljenje do konec junija
Zdaj pravijo, da bomo morali na tem odseku primorske avtoceste s povečano gostoto prometa računati še mesec dni. In to vključuje tudi začetek poletnih šolskih počitnic, ne le pri nas, kar pomeni dodatno povečanje števila tujih vozil na naših cestah.

Prva prava pokušina je bila pred nekaj dnevi, ko so se proti jugu nekaj dni valile kolone turistov ter zdomcev predvsem iz Avstrije, ljubljanski avtocestni obroč pa je bil zato cele dneve obarvan »temno rdeče«, kar pomeni, da so tam potniki stali v kolonah.
Svoje je dodal še začetek šolskih počitnic v delu Nemčije in Švice, zato lahko pričakujemo zelo prometno stresen tudi junij. Tako rekoč vsak konec tedna v tem mesecu bo prometno zelo obremenjen, 35 milijonov evrov vredna gradnja priključka (63 odstotkov denarja prispeva Dars, ostalo občini Brezovica in Log-Dragomer) pa napreduje le po polžje. Na Dars smo vprašali, kaj so vzroki pa polletno zamudo in na njihove odgovore še čakamo, kot čakamo še na odgovore, kje bo, ko bo priključek Dragomer končan, nastalo novo dolgotrajno prometno ozko grlo.

Eden največjih in najdražjih projektov za nekaj kilometrov ceste
Sicer odgovorni trdijo, da ravno gradbišče pri Dragomerju »napreduje po načrtih« in da bo končano roku, a 18 mesecev od julija 2023 ni junij 2025. Zdaj jih namreč čakajo gradnja nadvoza čez avtocesto, urejevanje asfaltne površine, dokončati pa morajo še cesto proti Vnanjim Goricam in nekaj lokalnih cest.
Priključek je namreč zasnovan tudi s projektom širitvijo avtoceste v šestpasovnico, odgovorni pa pravijo, da je delo zahtevno tudi zaradi neutrjenih barjanskih tal in še česa. Tudi zato ta projekt velja za enega največjih v zadnjih letih ter tudi enega najdražjih, saj bodo tako delali dve leti le dobre štiri kilometre ceste.

Po odprtju novega priključka naj bi se namreč velik del prometa z regionalnih cest na relaciji med Ljubljano in Vrhniko preusmeril na avtocesto že pred vstopom v Brezovici. Največje učinke se pričakujejo v jutranji prometni konici proti Ljubljani in popoldne v obratni smeri. Kako a bo v resnic, pa bo pokazal čas.
Predvideno je bilo tudi parkirišče P+R
V državnem prostorskem načrtu je predvideno tudi parkirišče tipa P+R za približno 40 vozil, ki bo služilo kot prestopna točka za potnike, novo železniško postajališče pa na bi bilo zgrajeno kot del nadgradnje železniške proge med Brezovico in Borovnico, vrednega skoraj 100 milijonov evrov. Zaradi zapletov pri načrtovanju in odkupu zemljišč so to že umaknili iz prvotnega projekta, v načrtih pa s imeli, da bi se dela začela in k0nčala v 2024 in 2025. zdaj pa so sredi leta 2025.
O prednostih, ki jih bo za lokalni promet prinesle nov priključek, ne dvomi nihče, razbremenitev avtoceste in lokalne ceste je jasna, a do takrat bodo morali potniki pokazati veliko jeklenih živcev.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se