© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Reklamacija
Čas branja 2 min.

Kakšne so pravice kupca ob menjavi ali vračilu kupljenega blaga?


Uredništvo
5. 12. 2025, 06.00
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Decembra opravimo številne nakupe daril. Velikokrat se ob tem lahko kaj zaplete. Podarjeno obdarovancu ni všeč, morda izdelek nima obljubljenih lastnosti. Kaj storiti?

božično darilo, nezadovoljstvo
profimedia
Če ste prejeli darilo, ki vam ni všeč, to ni stvarna napaka! Prodajalcu ni treba menjati izdelka ali vračati denarja.

Ob nakupu izdelka pričakujemo, da bo takšen, kot govorijo karakteristike. A ni vedno tako. »Če kupljeni izdelek ni skladen s pogodbo, ima napako ali več napak, odgovornost za takšne napake nosi prodajalec.

Prodajalec svoje odgovornosti za stvarne napake ne more omejiti ali izključiti z nobenim pogodbenim določilom. Ne pustite se prepričati o nasprotnem.

Pomembno je, da prodajalca o napaki obvestite v dveh mesecih od dneva, ko ste napako odkrili. Svoje pravice lahko uveljavljate v največ dveh letih od prevzema izdelka. Če ste kupili rabljeni izdelek, lahko stvarno napako uveljavite v enem letu od prevzema izdelka.

V osmih dneh niste prejeli odgovora?

Ne glede na to, ali prodajalec napako priznava ali ne, vam mora podjetje na zahtevek pisno odgovoriti najpozneje v osmih dneh po njegovem prejemu. Sicer se obrnite na Tržni inšpektorat Republike Slovenije, ki podjetju zaradi opustitve zakonske obveznosti odgovora lahko izreče globo.

božično darilo, nakup daril, spletni nakup
profimedia
Vsi pričakujemo čarobnost ob prejemu darila, a včasih so žal tudi darila neustrezna ali okvarjena.

Zmešnjave z darilnimi boni

Darilni boni morajo vsebovati datum nakupa in datum unovčenja. Datum unovčenja oziroma rok uporabe je po navadi določen na pol leta oziroma na eno leto. Odvisno od prodajalca. Če na bonu ni roka uporabnosti, ne sklepajte, da je rok uporabnosti neomejen.

Preberite še

Oglasite se v poslovalnici in preverite, kako je z unovčljivostjo. Če bon pozabite unovčiti, ne obupajte, ne da bi se posvetovali. Obrnite se na izdajatelja s prošnjo, ali lahko bon kljub temu izkoristite. In še nasvet: če obdarovanca ne poznate dobro in ste se kljub temu odločili, da mu podarite darilni bon ali kartico, izberite takšno, ki ni vezana na eno samo trgovino.

Brez računa?

Ker nimate več računa, prodajalec ne želi sprejeti vašega zahtevka. Kaj storiti?  Kadar uveljavljate stvarno napako na izdelku, morate tako ali drugače izkazati, da ste izdelek kupili pri prodajalcu, pri katerem iščete rešitev. Zakon nikjer ne določa, da lahko to storite izključno z računom. Tako boste sicer nakup najlažje dokazali, a ni to edini način.

Če ste nakup opravili s kartico, lahko to izkažete tudi z izpiskom plačilne oziroma kreditne kartice. Odsotnost računa ni zadosten razlog za zavrnitev zahtevka.

Prav tako niste dolžni sprejeti dobropisa; prodajalec je dolžan vašemu zahtevku ugoditi tako, kot mu nalaga zakon. Če ste izbrali vračilo kupnine, vam jo mora izplačati.  

božično darilo, nakup daril, račun
profimedia
Če ste nakup opravili s kartico, lahko to izkažete tudi z izpiskom plačilne oziroma kreditne kartice.

Zakon o varstvu potrošnikov

Kadar uveljavljate neskladnost blaga (prej stvarno napako), ste kot potrošnik zaščiteni z zakonom o varstvu potrošnikov.

Če izdelek nima lastnosti, ki so bile dogovorjene, če ne deluje pravilno ali kako drugače ni skladen s pogodbo, imate pravico zahtevati odpravo napake ali zamenjavo blaga z novim. Če prodajalec tega ne stori v primernem roku, lahko zahtevate znižanje kupnine ali vračilo plačanega zneska.

Če napako odkrijete v prvih 30 dneh po prevzemu blaga, lahko takoj odstopite od pogodbe in zahtevate vračilo kupnine. Neskladnost blaga morate prodajalca obvestiti v dveh mesecih od odkritja napake, pravice pa lahko uveljavljate najdlje dve leti od nakupa.

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.