Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Učenje za življenje na OŠ Videm: Majhni koraki za velike spremembe


tednik
Mojca Zemljarič
4. 11. 2019, 22.08
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

„Želimo biti del pozitivnih sprememb, ki bodo vidne na dolgi rok,“ poudarjajo v Osnovni šoli Videm. Po poti sprememb stopajo v okviru gibanja Učenje za življenje. Predvsem se učijo spoštljive komunikacije in nekonfliktnega reševanja sporov, kar je lahko dobra popotnica za boljši jutri celotne družbe.

1572876534_mz_sola_videm.jpg
Arhiv Štajerskega Tednika

„Na področju vzgoje želimo narediti vidne spremembe, saj je dolgoročno to naložba v kakovostno življenje učencev in širše skupnosti. Z razvijanjem čutne ostrine, čustvene inteligence in spoštljive komunikacije bomo presegli okvire, ki so trenutno še sprejemljivi v družbi. Zavedamo se slabosti kaznovalne vzgoje kot tudi slabosti permisivne vzgoje, ki kaže posledice vsakodnevno v neposredni okolici. Vemo, da sta avtoritativni in permisivni pristop nespoštljiva do otroka. Permisivni pristop ne uči pomembnih življenjskih veščin, avtoritativni način pa mogoče trenutno deluje, vendar na daljši rok rodi več težav in merjenja moči. Pri iskanju prave poti ali ravnovesja metod vzgoje nam lahko pomaga pozitivna disciplina, ki temelji na spoštljivi komunikaciji in razmišljanju, kaj zahteva situacija in ne kaj bi jaz rad, da drugi naredi. V okviru tega bomo dali poudarek dnevnim rutinam in spoštovanju reda, spodbujali bomo samostojnost in pohvalili. Pri uvajanju discipline moramo biti prijazni in trdni – kar smo se dogovorili, drži, hkrati pa morajo biti zahteve razumne. Discipliniranje je učenje, za to sta potrebna čas in trening,“ je pojasnil ravnatelj OŠ Videm Robert Murko. Dodal je, da učenci skozi pozitivno disciplino spoznavajo naravne in logične posledice. „Primer naravne posledice je, če otrok ne poje kosila, bo lačen. Da otrok zaradi tega, ker ni pojedel kosila, ne sme uporabljati računalnika, ni naravna posledica. Smisel logične posledice pa je, da bi otroke učili za prihodnost, namesto da bi plačevali davek za sedanjost ali preteklost.“

Pomembna je tudi vloga staršev

Preberite več v Štajerskem Tedniku


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.