© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

S čigavih njiv kupujemo - fotke pridelovalcev na stojnicah


lokalno
Tanja Durin Sektor za korporativno komuniciranje
30. 5. 2014, 12.30
Posodobljeno
31. 05. 2014 · 10:34
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

mercator_001.jpg
Arhiv Lokalno.si
mercator-001
mercator_004.jpg
Arhiv Lokalno.si

Izbrani pridelovalci so v Mercatorju s fotografijami predstavljeni na stojnicah s sadjem in zelenjavo, več informacij o posameznem pridelovalcih pa lahko kupci z mobilnimi napravami enostavno poiščejo prek QR kod, ki označujejo pridelke vsakega od pridelovalcev. V sodelovanju s KZ Krka, KZ Agraria ter kmetijo Jarkovič je tako zdaj na začetku sezone z oznakami na policah in prek QR kod predstavljenih deset pridelovalcev, v Mercatorju pa jih bodo med sezono v predstavitev vključevali vse več. Tržnice in police z domačim sadjem in zelenjavo s v 120 Mercatorjevih trgovinah po Sloveniji.

Igor Maroša, član Mercatorjeve uprave: »Posebej pri zelenjavi in sadju je kupcem pomembno, kje sta bila pridelana. S tem, da lahko že na stojnici vidijo, čigav je nek pridelek, vzpostavljamo odnos kupca s pridelovalcem. Kupec lahko pridelek bolj ceni, če ve, kdo je »njegovo« zelenjavo pridelal, kje in kako. Želimo si, da je delo pridelovalcev vedno bolj poznano in spoštovano, odnos kupca s pridelovalcem bolj oseben, upamo pa tudi, da bo tako več domačih pridelkov. Slovenska sadje in zelenjava naj postaneta vse bolj konkurenčna.«

Jure Vončina, predsednik KZ Krka: »Naša zadruga je danes največji slovenski ponudnik integrirano pridelane zelenjave z zaščitnim znakom »integrirani«. Med člani zadruge je preko 30 pridelovalcev sveže zelenjave in sadja, ki so vsi v shemi kakovosti integrirane pridelave. Projekte, na podlagi katerih se končnemu kupcu približa domača, slovenska zelenjava in sadje, spodbujamo in jih pozdravljamo, saj se na ta način približamo potrošniku in mu predstavimo prednosti domačih pridelkov.«

Robert Fakin, direktor KZ Agraria Koper pravi: »Naše geslo je 'Najboljše iz Istre', zato smo v Agrariji Koper ponosni na pridelke z naših njiv. Toplo sredozemsko sonce in vpliv morja sta dodatka, ki oplemenitita naše sadje in zelenjavo, pridelke marljivih istrskih kmetov. Vsakomur, ki to želi, z veseljem razkažemo polja in rastlinjake naših članov, da se prepriča, da Agraria prodaja zgolj pristne produkte rodovitne istrske zemlje. Zato smo zadovoljni z dolgoletnim sodelovanjem z Mercatorjem, saj smo prepričani, da sta domači trgovec in domača zelenjava zmagovalna kombinacija.«

Igor Jarkovič, Kmetija Jarkovič, dodaja: »Prodaja slovenskih pridelkov na Mercatorjevih stojnicah iz domačih krajev je tako za našo kot za druge kmetije zelo pomembna, saj nas pridelovalce zbližuje z našimi kupci. Kupcem je tako znan izvor, način in kraj pridelave sadja oz. zelenjave. Naš cilj je zelenjavo in sadje, ki jo pridelujemo na kmetiji, pridelati na človeku in okolju prijazen način ter jo našim kupcem dostaviti v najkrajšem času svežo. Znano je, da sveža zelenjava in sadje vsebujeta veliko več vitaminov kot tista, ki potujeta dolgo časa. Z več domačih izdelkov na policah pa se ohranja tudi slovensko podeželje.«

Mercator je lani (2013) odkupil za približno 20% več domačega sadja in zelenjave kljub poznemu začetku sezone. Načrtovane količine za leto 2014 so približno za 10% večje od odkupljenih v letu 2013. Pri tem načrtu pa je treba upoštevati, da je pridelava slovenske zelenjave v veliki meri odvisna od vremenskih pojavov, saj imamo malo pokritih pridelovalnih površin, zato skupaj s pridelovalci in zadrugami upamo na dobre rastne pogoje in dobro letino. Slovenska proizvodnja zelenjave je namreč z redkimi izjemami omejena le na toplejši del leta, saj glavnina pridelave poteka na naraven način in v zemlji. Ni veliko proizvodnje v rastlinjakih, kar pomeni, da v hladnejših delih leta ponudba pridelkov ne more biti velika. Vendar bi z večanjem povpraševanja pri potrošnikih lahko zagotovili večji del ponudbe vsaj v sezoni.

Mercator sodeluje s skoraj 100 dobavitelji sadja in zelenjave, torej z vsemi večjimi zadrugami in tudi manjšimi pridelovalci, z vsemi pa povečuje odkupljene količine. Letos se je nekaj manjših pridelovalcev preusmerilo k ponudbi prek kmetijskih zadrug, dve kmetijski zadrugi sta se združili, pri trženju zelenjave prihaja do koncentracije. Verjamemo, da nam bo z dogovori uspelo povečati ponudbo slovenske zelenjave na naših policah.

Pridelovalce še naprej spodbujamo, naj sadijo kulture, ki jih pri nas primanjkuje.

Zanimivo:

-Za leto 2013 smo pridelovalcem svetovali naj sadijo česen. Če bi bila cena slovenskega česna primerljiva s česnom porekla iz EU, bi bili s slovenskim česnom skoraj samozadostni. Tako zdaj v Mercatorju že dve leti nimamo kitajskega česna.

-Pridelovalce spodbujamo tudi, naj sadijo korenje. Tudi pridelava korenja terja specifično tehnologijo, vendar se je kljub temu pojavilo večje število pridelovalcev korenja kot leto prej in tudi delež doma pridelanega korenja raste.

-Povečujemo tudi ponudbo domačih EKO pridelkov s specializiranimi proizvajalci, da bi bili konkurenčni tujim proizvajalcem. Pri tem je treba upoštevati, da gre za večje naložbe, dražji način pridelave in dodatno naložbo v pakiranje pridelkov, saj morajo biti eko pridelki obvezno pakirani.

Iz domačih krajev v Mercatorju

Poleg tega, da Mercator namenja približno 70% svojih polic slovenskim pridelkom, posveča posebno pozornost skupinam svežih izdelkov, po katerih kupci najbolj povprašujejo. Tako od 2013 ponuja v mesnicah izključno samo v Sloveniji rejeno sveže meso.

Posebej so označene police s 100% slovenskim mlekom in izdelki iz takega mleka. Kar 13 dobaviteljev zagotavlja izdelke iz izključno slovenskega mleka.

Tudi pšenica, ki jo uporabljajo pri peki v pekarni Grosuplje, je vsa slovenska, pekarna pa slovi tudi po tem, da obuja tradicionalno slovensko krušno dediščino s ptički, pletenicami, presnecem in podobnimi tradicionalnimi izdelki.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.