© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Obisk članov Oldtimer kluba Bela krajina na Češkem


lokalno
Foto: J. L. Tekst: B. S.
31. 5. 2014, 15.00
Posodobljeno
01. 06. 2014 · 11:56
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

01_000.jpg
Arhiv Lokalno.si
07_000.jpg
Arhiv Lokalno.si

Oldtimer klub Bela krajina že vrsto let organizira za svoje člane izlete v zanimive kraje. Med 23. in 25. majem smo se tako člani kluba mudili na Češkem. Glavni cilj je bil obisk tovarne Škoda – ene od največjih avtomobilskih tovarn v srednji Evropi. Tovarna leži dobrih 50 km severno od Prage v mestu Mladá Boleslav. Mesto ima okrog 45 000 prebivalcev in samo v Škodi jih dela okrog 20 000. V letu 2013 je bilo iz te tovarne na tržišče poslanih 920 800 avtomobilov, kar je drugo najuspešnejše leto od 1991. do zdaj.

V tej tovarni izdelujejo modele Octavia, Octavia Combi, Fabia, Fabia Combi, Rapid in Rapid Spaceback, pa tudi menjalnike in druge avtomobilske dele ter sklope za lastne potrebe in za ostale tovarne iz skupine VW.

Korenine tovarne segajo v davno leto 1895, ko sta mehanik Vaclav Laurin in prodajalec knjig Vaclav Klement ustanovila podjetje za izdelavo koles Slavia. V letu 1899 sta začela z izdelovanjem motornih koles. Tako kot z motornimi kolesi sta požela uspeh tudi s svojim prvim avtomobilom Variette A. Ta je pozneje postal vzor češke avtomobilske klasike.

Junija 1924, po hudem požaru, se je družba združila s plzenskim podjetjem Škoda (Emil Škoda). Tukaj se konča obdobje družbe z imenom L&K in začne obdobje, ki ga poznamo še danes – obdobje Škode.

Po vseh vzponih in padcih decembra leta 1990 je Škoda stopila v partnerstvo z velikanom VW grup. Združeno podjetje je začelo uradno delovati 16. aprila 1991 in tako postalo četrto podjetje v skupini VW, skupaj s podjetji VW, Audi in Seat.

Do 19. aprila 2014 je na tržišče poslano 11 milijonov škod iz te tovarne.

V obdobju 1905–1991 so prodali 5 milijonov škod.

Po vodenem ogledu lepo urejenega muzeja tovarne smo si ogledali tudi del proizvodnje.

Pot nas je vodila nazaj v Prago – glavno mesto Češke. Mesto, ki ga na leto obišče več kot osem milijonov turistov, ima okrog 1,5 milijona prebivalcev. Praga slovi kot eno najlepših evropskih mest; njeno celotno mestno jedro je od leta 1992 pod zaščito UNESCA kot svetovna dediščina. Ustanovljena je bila v 9. stoletju, z združitvijo štirih manjših trgov leta 1784 pa je postala mesto. Z neutrudno vodičko smo si ogledali skoraj vse praške znamenitosti in se dokaj utrujeni odpravili na večerjo, ki so nam jo postregli na ladji Klara. Z ladje smo si ogledali Prago tudi z Vltave, večer pa nam je popestril „domači“ ansambel, saj člani kluba ne gojimo samo ljubezni do starodobnikov, ampak imamo tudi druge konjičke.

Naslednji dan, pred odhodom iz Prage, smo si ogledali tudi znamenito Plečnikovo cerkev z idealno rešeno enovito prostorno dvorano.

Pot smo nadaljevali na jug do Čeških Budéjovic, mesta z okrog 100 000 prebivalci in slovito pivovarno Budweiser Budvar; njene korenine so stare več kot 700 let. Znana je tudi po tem, da je vodila najdaljši spor na svetu pred sodiščem z ameriško pivovarno o pravici uporabe imena Budweiser. In še zmeraj niso vsi spori po svetu končani.

Po obnovi zalog v bunkerju avtobusa in nakupih „tekočih spominkov“ smo si ogledali proces proizvodnje tega slovitega piva. Vodeni ogledi so možni tudi ob nedeljah do 14.00!

Zanimiv je podatek, da proizvodnja piva za celotno domače in svetovno tržišče poteka izključno v tej tovarni, kjer stojita dva arteška vodnjaka, uporabljata pa se samo slad in hmelj, proizvedena na Češkem, natančneje na Moravskem. Zaposlenih je okrog 600 delavcev.

Po kosilu smo se – polni vtisov in novih spoznanj – odpravili domov. Presenetil nas je na primer podatek, da je v Pragi in na nekaterih drugih območjih nezaposlenost prebivalstva komaj 2-odstotna, navdušile so nas popolnoma obdelane kmetijske površine in naravne lepote, ki smo si jih ogledovali med vožnjo. V varnih rokah Integralovih voznikov smo domov prispeli nekoliko utrujeni, a zadovoljni.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.