1,7 milijarde dolarjev vreden 180 kilometrov dolg kanal, poimenovan Funan Techo, naj bi povezal glavno mesto države s provinco Kep na južni obali Kambodže in ji tako omogočil dostop do Tajskega zaliva. Kambodža upa, da bo 100 metrov širok in 5,4 metra globok kanal znižal stroške pošiljanja blaga v edino morsko pristanišče v državi, Sihanoukville, in zmanjšal odvisnost od sosednjih vietnamskih pristanišč.
Projekt poudarja izjemno vlogo, ki jo ima Kitajska v kamboški politiki in gospodarstvu. Medtem ostaja zaskrbljenost glede morebitnih okoljskih vplivov prekopa, zlasti na tok reke Mekong, ki s svojimi ribami in kmetijstvom, ki ga vzdržuje, hrani milijone ljudi v šestih državah. Projekt povzroča predvsem zaskrbljenost Vietnama, tako glede vpliva na pridelavo riža v delti Mekonga kot glede tega, da se Kambodža še bolj osamosvoji od Vietnama, je dejal Nguyen Khac Giang, analitik na singapurskem inštitutu ISEAS-Yusof Ishak. "Obstaja realna skrb, da bi se lahko večina kamboškega izvoza preusmerila s sedanje poti, ki prečka vietnamsko mejo in gre v vietnamska pristanišča in se od tam premakne v kamboška pristanišča," je dejal.
Toda Hanoj je svojo zaskrbljenost izrazil tiho, če sploh, je dejal Giang. Glede na kompleksno zgodovino medsebojnih odnosov med Kambodžo in Vietnamom - kljub močnim dvostranskim vezem imata državi sporen odnos - je Vietnam zadržan, da bi odkrito kritiziral Kambodžo, da to ne bi bilo videti kot poseganje v njeno suverenost, je dejal.
Analitiki pravijo, da je velik infrastrukturni projekt tudi delno prizadevanje kamboške vladajoče elite, da bi okrepila podporo Hunu Manetu, ki je lani prevzel krmilo vlade od svojega očeta Hun Sena, ki je Kambodžo vodil kar 38 let. V tej maniri je vlada včerajšnji ponedeljek (bil je tudi rojstni dan Hun Sena) razglasila za praznik, da so lahko Kambodžani sodelovali pri "slavju na vesel, množičen in ponosen način." Na tisoče ljudi, oblečenih v majice s fotografijami očeta in sina, se je začelo zbirati ob kanalu, ki je bil prekrit s kamboškimi zastavami. Na podeželju pa so prevladovali reklamni panoji, ki so promovirali gospodarske koristi kanala.
Prekop bo spodbujal "nacionalni prestiž, ozemeljsko celovitost in razvoj Kambodže," je dejal Manet in dodal, da je država že prej gradila večje in dražje infrastrukturne projekte. Toda ta kanal je drugačen, saj ima podporo cele države, je dejal. "Ta kanal bomo zgradili ne glede na stroške," je dejal. Poudaril je, da bodo prekop skupaj gradila kitajska in kamboška podjetja, slednja pa bo imela 51-odstotni večinski delež in bo tako ohranila nadzor. Podpredsednik vlade Sun Chanthol je potrdil, da je kitajski državni gradbeni velikan China Road and Bridge Corporation sklenil pogodbo za gradnjo prekopa.
Neprofitna organizacija Stimson Center s sedežem v ZDA je sicer opozorila, da bi prekop lahko povzročil "pomembne čezmejne vplive na razpoložljivost vode in kmetijsko proizvodnjo v vietnamski delti Mekonga," a je kamboška vlada te pomisleke zavrnila. V regiji sicer pridelajo 90 odstotkov riža, izvoženega iz Vietnama.
V začetku aprila je Vietnam Kambodžo zaprosil za izmenjavo informacij o prekopu. "Prosili smo Kambodžo, naj tesno sodeluje z Vietnamom in komisijo reke Mekong pri izmenjavi informacij in ocenjevanju vplivov projekta na vodne vire in ekosistem v regiji delte Mekonga." Kambodža je ključni kitajski diplomatski partner, ki pomaga ublažiti kritike Pekinga v okviru 10-članskega združenja držav jugovzhodne Azije, katerega več članic, vključno z Vietnamom, je vpletenih v ozemeljske spore s Kitajsko v Južnokitajskem morju. Presežna prisotnost Kitajske je lepo vidna v številnih projektih, hotelih in igralnicah, ki jih financira Kitajska, posejanih po kamboški pokrajini. Kitajske državne banke so financirale letališča, ceste in drugo infrastrukturo, zgrajeno s kitajskimi posojili. Skoraj 40 odstotkov (več kot 11 milijard dolarjev) zunanjega dolga Kambodža dolguje Kitajski.