Katastrofa za gospodarstvo

FOTO: Sueški prekop še vedno ohromljen. Tak bi lahko ostal več tednov

J.P.
25. 3. 2021, 10.47
Posodobljeno: 25. 3. 2021, 11.51
Deli članek:

Položaj 400 metrov dolge in 59 metrov široke tovorne ladje se v zadnjih 24 urah ni bistveno spremenil.

Profimedia
Odstranjevanje peska in blata

Prizadevanja, da bi osvobodili nasedlo velikanko, ki je ohromila Sueški prekop, se nadaljujejo. S plimo se je 400-metrske tovorne ladje lotilo pet vlačilcev.

Ladja za prevoz kontejnerjev Ever Given, široka 59 metrov in registrirana v Panami, je v torek nasedla in počez čez prekop obstala severno od sueškega pristanišča. Skozi prekop na poti do Sredozemskega morja je plula iz Kitajske proti Rotterdamu na Nizozemskem.

Z leta 2018 zgrajeno ladjo upravlja tajvansko transportno podjetje Evergreen Marine.

Profimedia
Na območju, ki predstavlja najkrajšo in najpomembnejšo pomorsko povezavo med Azijo in Evropo, je nastal velik zastoj ladij.

Egiptovski organ SCA, ki upravlja prekop, je po poročanju tiskovne agencije Reuters sporočil, da je posadka nadzor na plovilom izgubila zaradi kombinacije močnih vetrov in peščene nevihte. Slaba vidljivost in posledično tudi navigacija sta tako naredili svoje, zastoj pa je nastal na obeh koncih kanala.

Več tednov

Peter Berdowski, direktor nizozemskega podjetja Boskalis, ki skuša osvoboditi ladje, je dejal, da je še prezgodaj, da bi lahko ocenil, kako dolgo bo to trajalo. "Ne moremo izključiti, da bi lahko trajalo tedne, odvisno od situacije," je ocenil za nizozemsko informativno oddajo Nieuwsuur. Premec in krma ladje sta nasedla na obeh straneh kanala. "Je kot ogromen kit, ki je nasedel. To je ogromna teža na pesku. Morda bomo morali delati s kombinacijo zmanjševanja teže z odstranjevanjem kontejnerjev, nafte in vode z ladje, z vlačilci in izkopavanjem peska."

Iz podjetja Berhard Schulte Shipmanagement, ki skrbi za tehnični vidik Ever Given, so sporočili, da bagri odstranjujejo pesek in blato okoli 200.000 ton težkega plovila, vlačilci pa ga medtem skušajo izvleči.

Profimedia
Z leta 2018 zgrajeno ladjo upravlja tajvansko transportno podjetje Evergreen Marine.

Prizadevanja sodelujočih otežujeta veter in velikost samega plovila. Položaj slednjega se je v zadnjih 24 urah le minimalno spremenil.

Lastnik ladje, japonsko podjetje Shoei Kisen Kaisha, je danes sporočil, da se pri poskusih splaviti ladjo soočajo z "izjemnimi težavami", ter se obenem opravičil vsem prizadetim, poroča STA.

Rt dobre nade

Gre za najhujši prometni zamašek v 193 kilometrov dolgem Sueškem prekopu v zadnjih nekaj letih. Prečka ga približno 30 odstotkov vsega kontejnerskega tovora in približno 12 odstotkov celotne svetovne trgovine z blagom.

Reuters poroča, da če blokada v naslednjih 24 do 48 urah ne bo odpravljena, bodo nekatera podjetja primorana svoja plovila preusmeriti, in sicer mimo južnega rta afriške celine, kar bi pomenilo približno teden dni daljšo pot. Vodja SCA je sicer dejal, da je nekaj tovora kljub blokadi lahko nadaljevalo svojo pot in da bodo nadaljevali s prizadevanji, da plovilo osvobodijo. Da bi sprostili zastoj, so odprli starejši del prekopa.

Blokada naj bi največji vpliv imela na ladijski prevoz kontejnerjev, a da na prehod čaka 16 tankerjev, polnih nafte – ti prevažajo 870.000 ton surove nafte in 670.000 ton bencina, nafte, dizla.