Letujete na hrvaških otokih? Toliko boste letos odšteli za trajekt
Bliža se poletje in čas počitnic, mnogo Slovencev se bo odpravilo na Hrvaško, kjer pa bodo uporabili tudi trajekte za prevoz na otoke. Trajekti Jadrolinije, ki upravlja večino trajektnih povezav pri južnih sosedih, pa so bili pod lupo javnosti tudi zaradi nesreč. A večinoma delujejo dobro in tudi varno. Le da niso tako poceni kot nekoč.

Na hrvaških otokih dopust preživlja veliko Slovencev, a pot do cilja je včasih lahko zelo stresna. Dalmacija ima veliko prednosti, vendar je vožnja iz Slovenije do končne destinacije tudi zaradi prometa včasih napornejša, kot bi si želeli. Na otokih so sicer določene stvari za dopustnike privlačnejše, a je ponekod seveda dražje kot na celini. Za nekaj več »adrenalina« pa poskrbijo tudi trajekti za prevoz ljudi in vozil.
Za manj nevšečnosti vozovnice kupite prek spleta
Sicer poznavalci svetujejo, da trajektne vozovnice kupite že doma, prek spleta, saj se tako izognete morebitnim težavam v včasih kaotičnih pristaniščih, a kot opozarjajo pri Jadroliniji, za kupljeno vozovnico lahko zagotavljajo le izbrani dan prevoza, ne pa tudi izbrane ure. Kot so zapisali na portalu Avtokampi.si, ob predhodnem nakupu trajektnih vozovnic velja upoštevati še nekaj podrobnosti. »Če ste jo kupili na liniji, kjer ne veljajo rezervacije, lahko s kupljeno vozovnico potujete ves dan, na primer tudi če pride do zastojev na cesti. Če pa ste kupili vozovnicona liniji, kjer veljajo rezervacije, imate rezerviran prostor za točno določeno uro. Ob morebitni zamudi boste morali trajektno vozovnicostornirati, zaračunajo 10 odstotkov cene, in potem kupiti novo,« so zapisali na portalu.
Vseeno smo preverili, kako so se letos spremenile cene trajektnih prevozov. Izbrali smo nekaj najbolj priljubljenih linij med slovenskimi turisti, kot so otoki Cres, Lošinj, Rab, Brač ali Korčula. V primerjavi z lani se cene niso bistveno spremenile, v povprečju so vozovnice dražje za od 1,50 do 3 evre. Za grobo oceno smo vzeli prevoz v eno smer sredi visoke sezone (konec julija), za osebni avtomobil dolžine do pet metrov in z dvema potnikoma. Pri tem seveda zaračunajo vozovnico tudi vozniku.

Le rahle podražitve
Cena prevoza na otok Cres, tam sta na voljo dve liniji, Valbiska–Merag in Brestova–Porozina, je 29,50 evra; po podatkih portala Avtokampi.si je bila lani 28,39 evra. Za pot na otok Rab (Valbiska–Lopar) boste morali za omenjeno vozilo in dva potnika odšteti 45,70 evra, lani je bila cena malo manj kot 44 evrov. Čeprav ima otok Pag most, ima tudi trajektno povezavo Prizna–Žigljen, cena pa je 26,70 evra, medtem ko je bila še lani evro nižja.
Ljubitelji Dalmacije seveda ne morejo mimo otoka Brača; za pot od Splita do Supetarja boste morali odšteti dobrih 39 evrov, lani je bilo za evro in pol ceneje. Za sorazmerno kratko vožnjo s trajektom na Hvar, med Drvenikom in Sućurajem, boste odšteli 29,10 evra (lani 26,80 evra), daljše poti iz Splita v Stari Grad pa so seveda dražje.
Na otok Korčula (Orebić–Dominče) se lahko zapeljete za 25 evrov, lani je bilo dobra dva evra ceneje, za vožnjo na otok Pašman, v eno smer med Biogradom in Tkonom, pa boste odšteli 21,60 evra.

Velika flota, a potrebujejo subvencije
Sicer ima Jadrolinija na Hrvaškem 23 trajektnih linij, deluje pa lahko s pomočjo izdatnih državnih subvencij; skupaj ima 39 trajektov, 14 katamaranov in štiri klasične potniške ladje, na mednarodnih linijah pa še dva trajekta. Letno prepeljejo več kot 12 milijonov potnikov in 3,5 milijona vozil. Njihov največji trajekt je trajekt Dalmacija s kapaciteto 1800 potnikov in 350 avtomobilov, ki pluje med Dubrovnikom in Barijem. Najstarejši je trajekt Lastovo s kapaciteto 500 potnikov in 60 vozil, izdelan pa je bil leta 1969. Dolgo časa je bila najstarejša ladja Tijat iz leta 1955, a so jo pred dvema letoma prodali šibensko-kninski županiji.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se