Težave avtomobilskega giganta

Kaj se dogaja s prodajo Volkswagna v Sloveniji

Andraž Zupančič
15. 11. 2024, 11.19
Posodobljeno: 15. 11. 2024, 12.07
Deli članek:

Avtomobilska industrija je ena najpomembnejših industrij v Nemčiji, nekdaj eni najmočnejših gospodarskih sil v Evropi. Vse te težave niso prišle kar nenadoma ali »iz nič«, a bolj kot zgrešene strategije in prisilni zeleni prehod seveda slovenske kupce zanima, ali bi lahko to vplivalo na poslovanje znamke, ki je pri nas med najbolj priljubljenimi.

Sašo Švigelj
Težave Volkswagna še ne vplivajo na poslovanje v Sloveniji.

Težave Volkswagna in tudi nekaterih drugih znamk in koncernov, ki so se pošteno ušteli pri elektrifikaciji prodajnega voznega parka, saj so očitno njihovi strategi v celotni enačbi zelenega prehoda preveč verjeli politikom in niso upoštevali kupcev, niso novost. 

A kako lahko vse to vpliva na trg v Sloveniji? Po zadnjih podatkih smo v oktobru prvič registrirali 4509 osebnih vozil, kar je za 16,2 odstotka več kot oktobra lani. Najbolj prodajane znamke so bile Volkswagen, Škoda in Renault. Povsem električnih avtomobilov je bilo prvič registriranih 223 oziroma za 77,6 odstotka manj kot oktobra lani, v prvih desetih mesecih letos pa skupno le 2564. Negativen odnos kupcev do predragih in neuporabnih električnih avtomobilov je torej več kot očiten, kupci bolj zaupajo priključnim hibridom, teh so oktobra prvič registrirali 133 oziroma za 40 odstotkov več kot oktobra lani, klasičnih hibridov pa 364 oziroma za 21,7 odstotka več kot oktobra lani.

Sašo Švigelj
Znamka Audi je v Evropi na tnalu, grozi zapiranje tovarn. Tudi pri nas dogajanje budno spremljajo.

Vpliva v Sloveniji še ni

Zato smo povprašali tudi na Porsche Slovenija, ali so morebiti zaznali negativne vplive iz Nemčije. Danilo Ferjančič, generalni direktor podjetja Porsche Slovenija, je povedal: »Dogodki v centrali skupine Volkswagen v Wolfsburgu v tem trenutku nimajo neposrednega vpliva na slovensko organizacijo, kar se kaže tudi v naših letošnjih zelo solidnih prodajnih rezultatih. Seveda pa bi lahko, če pogajanja med delodajalcem in predstavniki delojemalcev ne bodo uspešna, to prej ali slej vplivalo tudi na nas. Ugibati, kako in na kakšen način, pa bi bilo čisto špekuliranje. Želim in verjamem, da se bodo dogovorili za pametno pot v prihodnost.«

Kot je običajno pri globalnem poslovanju, je centrala eno, slovenski trg in lokalna organizacija pa drugo. A konec koncev je vse povezano in tudi na Porsche Slovenija, tako Ferjančič, niso naivni.

Vseeno so z letošnjo prodajo zelo zadovoljni, glede na prodajne številke ostajajo med vodilnimi na trgu s tretjinskim tržnim deležem. »Še posebej uspešni smo pri prodaji fizičnim osebam, dobavljivost vozil je normalna in brez posebnih zapletov,« pravi Ferjančič. Torej težave v Nemčiji še nimajo vpliva na poslovanje in dobavo vozil v Sloveniji, tudi v prihodnje ne pričakujejo težav pri dobavi vozil znamke Volkswagen.

hipno-diploma, hipnoza

Njena.si

Inina zgodba: to je recept za njeno popolno preobrazbo

Sašo Švigelj
Nekatere znamke v koncernu, na primer Škoda, pa se lahko pohvalijo z zelo dobro prodajo.

Elektrifikacija sokriva za težave

Kot že omenjeno, težave niso omejene le na eno znamko ali koncern, celotna evropska avtomobilska industrija se v tem trenutku sooča s podobnimi težavami, dodaja Ferjančič. Po njegovem mnenju so težave večplastne, pri Volkswagnu gre na primer predvsem za problem sorazmerno drage produkcije avtomobilov v Nemčiji. »To in dejstvo, da se je povpraševanje v Evropi in zlasti na Kitajskem v zadnjih letih precej zmanjšalo, je poslovodstvo očitno pripeljalo do spoznanja, da obratovanje nekaterih tovarn ekonomično ni več smiselno,« pravi, »elektrifikacija je gotovo eden od ključnih dejavnikov. Ta transformacija je zelo zapletena in draga. Na drugi strani pa so tu grožnje evropske politike z milijardnimi kaznimi pri preseganju mejnih vrednosti flotne porabe, ki kot Damoklejev meč visijo nad proizvajalci in jim dodatno zmanjšujejo manevrski prostor.«

Tudi Ferjančič je prepričan, da se včasih s spodbudo doseže več kot s prisilo ali grožnjami. »Če vse uvrstimo pod 'elektrifikacijo', ima ta nedvomno veliko težo pri trenutnih težavah, ker je povezana z gromozanskimi stroški,« še pravi.

Na plečih delavcev

Ljudski jezik sicer pravi, da ko se dela dobro, se nagrajuje samo politike vodilnih v podjetjih, ko pa nastopijo težave, se te rešujejo na plečih navadnih delavcev. Ferjančič sicer s slovenskega zornega kota težko komentira dogajanje v Wolfsburgu, znano mu je le, da je bilo pri Volkswagnu, glede na vpetost politike in izjemno močnih sindikatov, vselej zelo dobro poskrbljeno za vse zaposlene, tudi za navadne delavce. A kako bo zdaj, je že druga zgodba, kajti zapiranje tovarn in odpuščanje delavcev je tik pred vrati.

A na Porsche Slovenija ne vidijo vzrokov, da bi jih moralo skrbeti. »Ravno obratno, zlasti naši partnerji nujno potrebujejo ustrezne kadre, predvsem v servisnih delavnicah,« je za konec povedal Danilo Ferjančič.

Mediaspeed
Direktor podjetja Porsche Slovenija Danilo Ferjančič se zaveda težav matičnega koncerna.