Sodobno elektronsko bančništvo je eden od vzrokov, zakaj se banke, med njimi tudi NLB, vse pogosteje odločajo za zapiranje poslovalnic ali tudi ukinjanje bankomatov. Predvsem tisti, ki želijo vseeno do določenih storitev dostopati prek bančnega okenca ali plačevati v gotovini, so tako precej prikrajšani. Gre predvsem za starejše, ki so vajeni »delati tako kot doslej«. Na NLB smo povprašali, kaj se dogaja v Štepanjskem naselju in kakšni so njihovi načrti v prihodnje.
Trend e-bančništva
»Optimizacija poslovne mreže je odvisna tudi od trendov v bančništvu in spreminjajočih se uporabniških navad strank, ki smo jim priča ne zgolj v Sloveniji, temveč po vsem svetu. V NLB že dlje časa opažamo, da se uporabniške navade naših strank spreminjajo, vse pogosteje namreč uporabljajo digitalne načine poslovanja z banko, saj so enostavnejši in priročni, na voljo kadarkoli in od koderkoli,« pravijo na NLB, ki imajo na tem področju v ponudbi digitalno banko NLB Klik ter mobilno denarnico NLB Pay.
Vseeno poudarjajo, da razumejo, da nekatere stranke ne znajo ali ne želijo uporabljati digitalnih kanalov, zato so jim z nasveti in pomočjo na voljo v NLB Kontaktnem centru 24 ur in vse dni v tednu, tudi ob vikendih in praznikih. »Prav prek videoklica lahko stranke opravijo tudi večino bančnih storitev, ne da bi za to morale obiskati poslovalnico. Na drugi strani ekrana jim namreč svetuje bančnik z imenom in obrazom, ki jim pomaga tako kot za bančnim okencem,« še pravijo.
Epidemija koronavirusa je digitalne načine poslovanja še pospešila, kar je, tako opažajo na NLB, zelo vplivalo na obisk poslovalnic. Pri njih zdaj digitalne bančne kanale uporablja več kot 60 odstotkov strank in ta delež še raste.
Pa vendar, zato ne bi smeli povsem na stranski tir odriniti tistih, ki uporabe teh kanalov niso vajeni, čeprav seveda delovanje poslovalnic analizirajo na osnovi različnih kriterijev, od rentabilnosti do geografske umeščenosti in tudi analiz, kako bo v prihodnje.
Zapirajo in odpirajo
»Nemoteno bančno poslovanje ter osebni stik z bančnim uslužbencem v krajih, kjer smo zaprli poslovalnico, praviloma omogočamo z rednimi obiski mobilne poslovalnice Bank&Go ali tako imenovane banke na kolesih, ki predstavlja most med sodobnim digitalnim in klasičnim osebnim pristopom. V njih tudi poskušamo strankam približati sodobnejše načine poslovanja. V zadnjih desetih letih pa smo tako mrežo poslovalnic optimizirali v nekaj valovih, skupaj za nekaj deset enot. Kljub splošnim trendom smo odprli tudi nekaj novih poslovalnic, zadnja takšna je poslovalnica NLB v ljubljanski Šiški (Spektra), ki je bila odprta aprila letos,« zatrjujejo na NLB.
Tako imajo trenutno pri NLB, kljub vse manjšemu obisku bančnih poslovalnic in manjši rabi gotovine, na področju celotne Slovenije 531 bankomatov in 68 poslovalnic, po njihovih podatkih pa število bankomatov v zadnjih letih ni upadalo. Imajo več kot 700.000 aktivnih strank, tržni delež na področju vpoglednih vlog pa znaša 37 odstotkov.
Odvisno od lastnikov prostorov
Glede nedelujočih bankomatov v Štepanjskem naselju pa sporočajo, da so res razstrelili dva njihova bankomata in da se zavedajo, da ima Štepanjsko naselje veliko prebivalcev, ki med drugim potrebujejo tudi bankomat. »Dogovarjamo se z lastniki prostorov, da bi spet postavili bankomata na teh lokacijah, odločitev je seveda odvisna predvsem od lastnikov prostorov. Vsem prizadetim strankam se zaradi nastale situacije opravičujemo in prosimo za razumevanje. Trudimo se, da v najkrajšem možnem času ponovno vzpostavimo bankomat na območju Štepanjskega naselja,« pravijo na NLB.
O zaprtju poslovalnice prav v tem naselju ter tudi na primer v Šentvidu pa imajo drugačno razlago. »Poslovalnico v Štepanjskem naselju smo zaprli leta 2022, poslovalnico v Šentvidu pa leta 2020. Stranke smo o zapiranju obvestili ter jih preusmerili v bližnje poslovalnice.« In s tem je zanje zgodbe konec, kaj to pomeni za prebivalce, ki se morajo odpravljati v druge poslovalnice, čeprav niso prav blizu njihovega domovanja, pa je očitno neka druga zadeva.