Začrtali smernice

Novi twingo: cilj je na leto izdelati 150 tisoč vozil

Dragana Stanković
5. 8. 2024, 22.11
Deli članek:

Predsednik vlade Robert Golob, predsednik uprave Revoza Jože Bele in podpredsednik za industrijsko področje Renaulta Herbert Steiner so pred kratkim podpisali memorandum o soglasju za proizvodnjo novega električnega twinga v novomeški tovarni. Proizvodnja naj bi stekla leta 2026, cilj pa je izdelati 150 tisoč twingov na leto.

Dragana Stanković
Letos naj bi v Revozu izdelali do 60.000 cliev. Do kdaj bodo ta model še izdelovali, še ni znano.

Koliko naj bi bila vredna naložba v prilagoditev proizvodnje in novo opremo ter koliko denarja naj bi prispevala država, podpisniki memoranduma niso razkrili. Dejali so le, da je država pripravljena naložbo podpreti v največji mogoči meri, saj jo je prepoznala kot strateško. Prav tako niso povedali, koliko ljudi naj bi zaposlili na novo. Potrdili pa so, da naj bi ohranili vseh 1400 zaposlenih, kar je med drugim zapisano v memorandumu.

Delovna mesta in stabilnost tovarne

»Naš prvi cilj je ohraniti število delavcev. Predvidevamo pa, da bomo z vzpostavitvijo novih procesov ustvarili nova delovna mesta, tudi z višjo dodano vrednostjo. Točnih številk ta trenutek ni mogoče napovedati. Veliko je odvisno tudi od stopnje lokalne integracije, kateri deli procesa se bodo izvajali v Revozu in kateri pri dobaviteljih,« je poudaril Jože Bele.

Po njegovih besedah bodo v premostitvenem obdobju do začetka proizvodnje novega vozila še naprej izdelovali model Clio, ki se, kot pravi Bele, trenutno še zelo dobro prodaja. Ta čas bodo izkoristili predvsem za tehnološko posodobitev tovarne, preureditev procesa ter izobraževanja in usposabljanja. »Z električnim avtomobilom neposredno odgovarjamo na potrebe evropskega avtomobilskega trga,« je dejal Bele. »Proizvodnja novega twinga je izredna priložnost za tovarno, da tudi na daljši rok zagotovi ne le nova delovna mesta, pač pa tudi stabilno poslovanje in delovna mesta z višjo dodano vrednostjo. Tako bomo nadaljevali zgodbo o uspehu proizvodnje Renaultovih avtomobilov na Dolenjskem.« Kot je poudaril, naložba prinaša tudi nova znanja, tehnologije in napredek za tovarno, zlasti na področju avtomatizacije, digitalizacije, uporabe umetne inteligence ter na področju razogljičenja tovarne in trajnostne mobilnosti.

Dragana Stanković
Predsednik uprave Revoza Jože Bele

Skrivnostni glede tretje osi

Kot je dejal predsednik vlade Robert Golob, je v bitki z drugimi lokacijami, ki so bile v igri za proizvodnjo novega twinga, Revoz zmagal zaradi svojega dosedanjega odličnega dela in rezultatov. »Ko je bil predsednik uprave pred letom in pol prvič pri meni v pisarni, je bila prihodnost novomeške tovarne zelo negotova. Takrat sva se dogovorila, da če že gremo v to bitko skupaj, si zastavimo najbolj ambiciozen cilj: kako to lokacijo ohraniti tako, da sem pripeljemo nekaj povsem novega. In danes smo tukaj,« je dejal Golob in pri tem poudaril izjemen trud predsednika uprave Revoza, da se je tako ambicioznega cilja sploh lotil ter ga ob pomoči predstavnikov ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport tudi izpeljal.

Po besedah gospodarskega ministra Matjaža Hana je Slovenija s twingom e-tech naredila korak naprej. »Najpomembnejše je, da ta lokacija ostaja na dolgi rok, kar pomeni, da bodo s teh trakov prišli novi avtomobili in ljudje bodo imeli zaposlitve. Ko bo stekla proizvodnja novega vozila, se bo dodatno zaposlovalo, vendar ta trenutek o številkah še ne bi govoril, saj je ta memorandum šele prvi korak. A Novo mesto ostaja slovensko in tudi evropsko avtomobilsko središče. Revoz je bil nekoč največji slovenski izvoznik in želimo si, da bi to spet postal. Da imamo v Sloveniji blaginjo, potrebujemo tudi dobro industrijo.« Na vprašanje, ali je bilo v okviru memoranduma kaj govora tudi o boljši cestni povezavi oziroma gradnji tretje razvojne osi mimo Revoza, pa je Han odvrnil, da ta cesta ni pomembna le za Revoz, pač pa za celotno Dolenjsko in Belo krajino. »Zato je normalno, da država omogoči tudi dobre logistične razmere, da se ta industrija lahko razvija.«

Dragana Stanković
Ena od zavez v memorandumu, ki sicer ni zavezujoč dokument, je tudi ohranitev števila delovnih mest.

Letos do 60 tisoč cliev

Med ključnimi razlogi, zakaj se je Revoz odločil prav za Novo mesto, je državni sekretar na gospodarskem ministrstvu Matevž Frangež poudaril industrijsko tradicijo in znanje novomeške tovarne ter njenih zaposlenih. »Če ne bi bil Revoz ena najučinkovitejših Renaultovih tovarn v svetu, tega dogodka danes ne bi bilo. Poleg tega smo v zadnjih mesecih tesnega sodelovanja pokazali, da je slovenska vlada pripravljena podpreti to naložbo. S tem novim vozilom se Slovenija pozicionira tudi kot proizvajalka električnih vozil.«

Novi renault twingo e-tech electric bo majhen mestni avtomobil, ki naj bi bil kupcem na voljo za okoli 20 tisoč evrov. Na vprašanje, do kdaj bodo v Revozu še izdelovali clia pete generacije, je Jože Bele dejal, da datum o prenehanju proizvodnje tega modela še ni določen, bodo pa že v drugi polovici leta nekoliko zmanjšali njegove proizvodne količine. Trenutno izdelajo po 324 vozil na dan, kar pomeni, da iz tovarne vsak dan odpelje od 30 do 40 tovornjakov z novimi vozili. Letos naj bi v Revozu proizvedli od 57 tisoč do 60 tisoč vozil. V rekordnem letu 2009 so v Revozu izdelali več kot 212 tisoč vozil.