Z enotno vseslovensko vozovnico je mogoče uporabljati ves linijski potniški promet v državi, z izjemo mestnega, pri čemer je cena imenske mesečne vozovnice 70 evrov in letne 560 evrov, neimenske pa 90 evrov mesečno oziroma 720 evrov letno.
Ta vozovnica bo nesporno vplivala na višino povračil stroškov prevoza na delo in z dela v primerih, ko delavcu pripada povračilo teh stroškov v višini najcenejše mesečne vozovnice za javni prevoz, so opozorili v strokovnih službah ZSSS.
"Delavci, ki so upravičeni do povračila najcenejše mesečne vozovnice (za medkrajevni javni prevoz) in je bila cena vozovnice odvisna od posamezne relacije in do sedaj višja od 70 evrov, bodo po novem pri izplačilu povračila stroškov za prevoz na delo in z dela upravičeni do povračila v višini 70 evrov," so navedli in dodali, da se tako v posamičnih primerih utegne zgoditi, da bo delavec prejel nižji znesek povračila stroškov prihoda in odhoda z dela.
Nižji prejemki
Ob tem so poudarili, da se delavci, ki za prihod in odhod z dela uporabljajo javni prevoz, pogosto soočajo s težavo dostopnosti javnega prevoza: "Dejstvo je namreč, da je na marsikateri medkrajevni relaciji frekvenca javnih prevozov popolnoma neustrezna in neprilagojena začetku in koncu delovnega časa. Kljub temu da prejemajo povračilo prevoza v obliki mesečne vozovnice, so tako pogosto primorani uporabljati lastna prevozna sredstva". V takšnih primerih nižja cena enotne vozovnice po navedbah ZSSS ne bo prispevala k večji uporabi javnega prevoza, bo pa zmanjšala prejemke zaposlenih.
Temu bi se lahko izognili tako, da bi na ravni dejavnosti in na podjetniški ravni s pogajanji določili pravico do povračila stroškov za prevoz na delo in z dela, ki bi bilo za delavce ugodnejše od sedanje ureditve, so pozvali. "Namesto povračila v višini cene mesečne vozovnice bi bilo v primeru, ko delavec uporablja medkrajevni javni prevoz in ta ni organiziran tako, da ne bi prekomerno posegal v njegov prosti čas, zagotovljeno plačilo v obliki kilometrine," so predlagali.