Baterije, ki so težke in drage in imajo omejeno delovno dobo, so narejene iz dragih in redkih surovin, poleg tega pa so presneto težke, kar ljudi odvrača od uporabe električnih vozil. Tako v pogovorih mnogokrat slišimo, da bodo uporabniki presedlali na električna vozila šele, »ko bo z enim polnjenjem mogoče prepeljati od 800 do 900 kilometrov in baterijo v celoti napolniti v nekaj minutah«. Z drugimi besedami, ko bodo električni avtomobili omogočali vse to, kar danes omogočajo naftna vozila.
Razvoj baterij in polnilne infrastrukture seveda napreduje, pa vendar prepočasi. Zdaj pa podjetje na Kitajskem obljublja pravi preboj na področju baterij.
Serijska proizvodnja je tik pred vrati
Družba Gotion High-tech je namreč napovedala, da bo že leta 2024 začela serijsko proizvodnjo novih baterij, ki bodo omogočale doseg do 1000 kilometrov z enim polnjenjem, njihova delovna doba pa bo kar dva milijona kilometrov.
Na osnovi mangana razvita baterija L600 LMFP bo sposobna prenesti 4000 polnjenj pri sobni temperaturi oziroma 1800 pri višji in 1500 v ciklu hitrega, 18-minutnega polnjenja. To pomeni, da bi morala baterija zdržati okoli 130 let, če upoštevamo, da povprečen voznik na leto opravi okoli 15.000 kilometrov.
»Zmogljivost ene baterijske celice je 240 Wh na kilogram teže ali 525 Wh na liter prostornine baterije,« je povedal Cheng Qian, predsednik Gotion High-tech. Po njegovem mnenju je v zadnjih letih proizvodnja litij-železo-fosfatnih baterij povzročila ozka dobavna grla, tako pri končnih izdelkih kot pri surovinah, zato je prišel čas za povsem nov pristop, ki sloni na litij-železo-manganovo-fosfatni tehnologiji. Vse te zmogljivosti pa so lahko dosegli tudi z novo tehnologijo granulacije in novimi elektrolitnimi aditivi v baterijah.
Veliko lažja in z manj sestavnimi deli
Kitajsko podjetje, ki ima sedež v ZDA in podružnice po vsem svetu, v Evropi na primer v Nemčiji, je povsem na novo zasnovalo baterijsko celico v novi bateriji serije Astroinno, ki premore tako imenovano sendvič strukturo in dvojno tekočinsko hlajenje, število sestavnih delov pa so zmanjšali 45 odstotkov in s tem znižali težo za 32 odstotkov v primerjavi z zdaj uveljavljenimi baterijami za vozila. »Samo žično napeljavo v bateriji smo s 303 metrov zmanjšali na 80,« dodaja Qian.
Raziskovalec tehnologij Tony Seba pa je povedal, da bi z novimi tehnologijami prepričali tudi vse dvomljivce, s povečanjem dosega bi okrepili privlačnost drugačnih oblik mobilnosti. Uporabniki bi se tudi raje odločali za tako imenovano izposojo vozil. »S tako baterijo bi lahko celoten globalni trg vozil s sedanjih 70 milijonov do leta 2030 padel za 75 odstotkov,« je še prepričan.