Kot kaže, se nam že nezadržno bližajo prvi učinki praznične podražitve cen tekočih goriv, ki so sledile vladini odločitvi, da regulacije cen, ki se je iztekla z aprilom, ne podaljša. Tako so se že včeraj odzvali na obrtno podjetniški zbornici (OZS), ko je predsednik sekcije za promet Peter Pišek slovenske prevoznike pozval k dvigu cen za vsaj deset odstotkov. V nasprotnem primeru se lahko namreč transportna podjetja znajdejo v likvidnostnih težavah. Na gospodarskem ministrstvu se s tem sicer ne strinjajo in pravijo, da so razmere na trgih normalne, poziv avtoprevoznikom k dvigu cen nepotreben pa se jim zato ne zdi potreben.
A Pišek temu ugovarja, danes pa je bil za oddajo 24ur na POP TV še bolj konkreten: »Kdor tega ne bo naredil, bo šel v rdeče številke. Pri malo večjih flotih to pomeni tudi do 100 tisoč evrov na mesečnem nivoju. Kje lahko dobiš ta denar? V treh, štirih mesecih sledi stečaj.«
Vzrok ni energetske narave
Pišek je sicer že včeraj ocenil, da vzrok za krizo v prevozništvu nikakor ni energetske narave, saj da zaloge plina in nafte še niso dosegle svoje meje, ampak gre za politično krizo. Poleg tega je ta v Sloveniji prevoznike zadela ravno v stanju menjave vlade, ko sogovornika na strani politike nimajo. Ob tem je še dodal, da so z ministrom za infrastrukturo sodelovali dobro in pričakujejo, da bo nova vlada avtoprevoznike in obrtnike sprejela takoj, razen poziva k dvigu cen pa da ostrejših ukrepov v tem trenutku ne načrtujejo. Več o načrtih in krizi prevozništva bodo iz sekcije za promet OZS povedali na načrtovani petkovi novinarski konferenci.
Vendar pa je vso ostrino pričakovanega dviga cen prevoznikov mogoče napovedati že danes, saj je cena prevoza vključena v praktično vse cene blaga in storitev, to pa pomeni še več olja na ogenj inflacije, ki je tako potrošnikom kot proizvajalcem v preteklih tednih že opazno podkurila.
Urna postavka ostaja enaka
Predsednik OZS Branko Meh je nazorno pojasnil, da »urna postavka ostaja ista, kar se pa ostalih repro materialov in goriv tiče, pa jih moramo enostavno vkalkulirati v ceno in to pač ne more več biti storitev za isto ceno, kot je bila«. Zato tudi v sekciji trgovcev pričakujejo »dvig cen v maloprodaji, saj se bo takoj po dvigu cen naftnih derivatov povišala cena prevozov«, pojasnjuje Vladimir Ciglar. Ob tem še opaža, »da je cena dizla precej višja od cene bencina, kar vsekakor pomeni za gospodarstvo dodaten udarec«.
Ponovna regulacija goriv?
Ciglar je ob tem prepričan, da se bo pospešena rast cen izrazila »že pred koncem letošnjega leta, kupna moč bo seveda padla in promet vseh nas se bo zmanjšal«, kar pa pri obrtnikih že povzroča bojazen, da se bo vse skupaj poznalo pri upadanju povpraševanja pri storitvah. Ciglar je za POP TV še povedal, da kot edino možnost za blažitev pričakovanih podražitev vidi ponovno regulacijo cen goriv.
Medtem, ko se na eni strani že oblikuje skupina pritiska obrtnikov in prevoznikov, pa bodo prvi politični pogovori na to temo morali upoštevati, da je potrošnik, ki podražitve upravičeno pričakuje z nelagodjem, sam tudi delavec, ki je tako kot člen v verigi proizvodnje, ki sestavlja končno ceno produkta, vanjo ravno tako vključen tudi sam.