Digitalni razvoj

Z lastnim razvojem ter naložbami v infrastrukturo in inovativne storitve je Telekom Slovenije steber digitalizacije Slovenije

nn
12. 9. 2024, 14.15
Posodobljeno: 13. 9. 2024, 15.24
Deli članek:

Telekom Slovenije utrjuje svojo vlogo vodilnega operaterja z naložbami v omrežje in razvojem uporabnikom prijaznih storitev. V zadnjih desetih letih je zgolj v razvoj in vzdrževanje omrežja vložil več kot 680 milijonov evrov.

Telekom Slovenije
/

S stalnim širjenjem, nadgrajevanjem in posodabljanjem omrežja ter uvajanjem najsodobnejših tehnologij je steber digitalnega razvoja Slovenije. Tako je v zadnjem letu in pol zmogljivost celotnega mobilnega omrežja povečal za več kot 30 odstotkov, omrežja 5G pa celo za trikrat. V svoje optično omrežje lahko vključi dodatnih 250.000 gospodinjstev, in sicer tako v urbanih središčih kot na ruralnih območjih, skupno priklop na optiko omogoča že več kot polovici slovenskih gospodinjstev.

»Skladno s hitrim in dinamičnim razvojem tehnologij se pripravljamo na storitve prihodnosti, hkrati pa uspešno uresničujemo zastavljeno strategijo razvoja, krepimo zaupanje uporabnikov in jim zagotavljamo najsodobnejše tehnološke storitve in rešitve,« je poudaril Boštjan Škufca Zaveršek podpredsednik uprave Telekoma Slovenije.

Telekom Slovenije v zadnjem obdobju obrača trende in povečuje število uporabnikov. »Za naše storitve se odloča vedno več uporabnikov, vedno več se jih k nam vrača. Ob tem raziskave kažejo, da so naši uporabniki najbolj zadovoljni med uporabniki telekomunikacijskih storitev. To je zato, ker jih postavljamo na prvo mesto. Zanje razvijamo prilagojene storitve in nadgrajujemo omrežje ter jim tako za zasebno kot poslovno rabo zagotavljamo, kar potrebujejo. Uporabniki pričakujejo predvsem vedno boljše, zanesljivejše in varne telekomunikacijske storitve. Hkrati se zavedamo družbene vloge, ki jo imamo tudi na področju osveščanja in zagotavljanja čim bolj pametne in odgovorne rabe tehnologij. Tako posebno pozornost namenjamo osveščanju uporabnikov vseh starosti o pasteh, ki jih digitalni svet prinaša, ter spodbujamo odprto komunikacijo o tem,« pravi  Škufca Zaveršek.

V letošnjem letu Telekom Slovenije omrežje intenzivno nadgrajuje in modernizira z najnovejšimi tehnologijami, kar je temelj za nadaljnji razvoj. Vesna Prodnik, članica uprave Telekoma Slovenije za tehnologijo, je izpostavila, da imajo v podjetju »več kot tisoč inženirjev, ki postavljajo izjemno visoke standarde kakovosti na slovenskem telekomunikacijskem trgu. Smo vodilno tehnološko podjetje v Sloveniji, uporabnikom zagotavljamo najsodobnejše telekomunikacijske in IKT storitve ter smo na vseh nivojih pripravljeni na nadaljnje uvajanje najsodobnejših tehnologij. Velik poudarek dajemo razvoju. Sodelujemo v razvojnih projektih, ki se ukvarjajo že z naslednjo mobilno generacijo 6G in s kvantnimi povezavami. Na ta način pridobivamo nova znanja in kompetence, načrtno razvijamo in uvajamo tudi orodja umetne inteligence. Vključevanje umetne inteligence v telekomunikacije ni le tehnološki trend, temveč je temeljni premik, ki bo preoblikoval industrijo v prihodnosti.«

Umetna inteligenca je sestavni del platforme NEO, s katero je Telekom Slovenije z glasovnim upravljanjem TV-vsebin v slovenske domove pred šestimi leti prinesel popolnoma novo uporabniško izkušnjo. NEO je edina platforma z glasovnim modelom v slovenščini in je rezultat razvoja strokovnjakov Telekoma Slovenije. Glasovni model je prilagojen slovenskim uporabnikom in vsebuje napredne algoritme za obdelavo naravnega jezika za razumevanje uporabnikovih ukazov ter strojno učenje za prilagajanje in izboljšanje storitve na podlagi zbranih podatkov o uporabniških preferencah. Platforma NEO ima več kot 200.000 uporabnikov, ki so v prvi polovici letošnjega leta izrekli več kot 110 milijonov govornih ukazov.

Dostopnost TV in video vsebin kjerkoli in na vseh napravah je eden od razlogov, da se mobilni prenos podatkov v omrežju Telekoma Slovenije vsako leto poveča približno za tretjino, prihodnji trend se bo le še stopnjeval. Zato Telekom Slovenije mobilno omrežje intenzivno modernizira, in sicer na način, da hkrati povečuje pokritost in krepi kapacitete z namenom zagotavljanja najboljše uporabniške izkušnje. V letu in pol je tako zmogljivost celotnega mobilnega omrežja povečal za več kot 30 odstotkov, omrežja 5G pa celo za trikrat. Matjaž Beričič, direktor Omrežja in storitev, pojasnjuje: »Omrežje načrtujemo in nadgrajujemo skladno s potrebami uporabnikov. Z naprednimi mehanizmi za kibernetsko zaščito ter omrežnim-nadzornim-storitvenim centrom pa zagotavljamo zanesljivo in varno delovanje storitev. Omrežje stalno širimo in posodabljamo z najsodobnejšimi tehnologijami.« Pri načrtovanju in nadgradnji omrežja Telekom Slovenije posebno pozornost namenja energetski učinkovitosti in skrbi za okolje. Tako se je v desetih letih v mobilnem omrežju mobilni podatkovni promet povečal kar za 40-krat, poraba električne energije pa le za 10 odstotkov.

Za nadaljnji razvoj digitalne Slovenije bodo pomembne tudi zanesljive in varne optične povezave, saj je tudi v fiksno omrežje povezanih vedno več uporabnikov in naprav; od delovanja omrežja je odvisnih vedno več rešitev za podjetja in storitev za uporabnike. Zato Telekom Slovenije uporabnike spodbuja, naj, če imajo to možnost, starejše tehnologije zamenjajo z najsodobnejšim optičnim omrežjem, ki ga stalno širijo in nadgrajujejo.

»Vse, kar delamo, delamo z mislijo na uporabnike. Spremljamo uporabniške navade, trende in pričakovanja ter storitve prilagajamo različnim skupinam uporabnikov. Zato so naše storitve zasnovane tako, da poenostavljajo življenja. Ena od tovrstnih storitev je platforma NEO z glasovnimi ukazi v slovenskem jeziku, ki so jo uporabniki zelo dobro sprejeli. Ker se delež nosljivih naprav v našem omrežju konstantno povečuje, bomo predvidoma do konca leta uvedli napredno tehnološko rešitev, s pomočjo katere bodo lahko uporabniki prek eSIM na več napravah (pametne ure, mobiteli, tablice) uporabljali enotno številko. V oktobru uvajamo tudi posebno ponudbo SUPR Voznik, pri kateri smo izhajali iz potreb mladih, ki še nimajo vozniškega izpita in ga želijo narediti. Ker je marsikomu nakup ur vožnje cenovno težje dosegljiv, jim bomo pri tem pomagali,« je nekaj novosti skupaj s svojo ekipo predstavila Katja Šajnovič, direktorica Razvoja poslovanja v Telekomu Slovenije.