Avto-moto

PREIZKUSILI SMO: Peugeot 208 GTi

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
16. 6. 2013, 08.51
Deli članek:

Spojlerji, pragovi ter okroglih dvesto konjskih moči pod motornim pokrovom: s peugeot 208 GTi ter ceno 20.490 evrov želijo pri Peugeotu ponovno oživiti slavo legendarnega 205 GTI.

GTI? Je ta okrajšava sploh dovoljena? Saj original le prihaja iz Wolfsburga, kajne?

Peugeotu je to dovoljeno, saj navsezadnje njihov model 205 GTI velja za pravo legendo. Izdelovali in zelo uspešno so ga prodajali od leta 1984 do 1995, z njim pa jezili tekmece ter pridobili precej dober ugled. Kljub temu pa je danes kratica novega športnega 208 zapisana z malim i: GTi.

Peugeotu je že tako prikupnega malčka 208 uspelo še dodatno začiniti. Zunaj s kromanimi dodatki, spojlerji, z zajetnejšimi pragovi in razširjenimi blatniki ter za piko na i še z rdeče obarvanimi zavornimi čeljustmi in s kromanim dvojnim zaključkom izpuha. Znotraj ga od krotkih izvedenk ločujejo aluminijaste stopalke ter vstopna letvica, spodaj sploščen usnjen volanski obroč, z rdečimi LED-lučkami obkroženi merilniki ter rdeči šivi na oblazinjenju. Oblikovalci so pri svojem delu zagotovo uživali, voznike pa bodo detajli navduševali med vožnjo.

Posebnost pri 208 še vedno predstavlja namestitev merilnikov. Ti so namreč nameščeni nad nizko postavljenim, izredno majhnim volanskim obročem. Ta poteza, po našem mnenju sicer všečna, bo večini ljudem povzročala težave pri odčitavanju merilnikov, vsaj višjerasli pa se nad tem ne bi smeli pritoževati.

Prvi peugeot 205 GTI je poganjal 1,6-litrski agregat s 77 kilovati, kasneje pa ga je nasledil 1,9-litrski z 88 oz. 94 kilovati – več kot dovolj za slabih 900 kilogramov osnovne teže.

Danes pod pokrovom rezgeta 1,6-litrski štirivaljnik s kar 147 kilovati, z neposrednim vbrizgavanjem in s turbinskim puhalom z variabilno geometrijo.

|Nekoč 105 KM, danes kar 200|

Agregat izvira iz skupnega sodelovanja z BMW-jem, med drugim poganja tudi minije. In to – Peugeotovim inženirjem se že vnaprej opravičujemo – je še kako občutno.

Zmogljivi, rezki in grgrajoči štirivaljnik z lahkoto poganja majhen, a z 1.265 kilogrami osnovne teže ne tako peresno lahek 208. Za pospeševanje od 0 do 100 km/h v tovarni obljubljajo 6,8 sekunde, končna hitrost pa se ustavi pri 230 km/h. Po prvi vožnji se nam te številke zdijo precej realne.

GTi je seveda čvrsteje nastavljen kot na splošno mehko vzmeteni 208, a inženirji ob tem niso pretiravali s trdoto. Za naš okus bi ga lahko celo nastavili še čvrsteje in se s tem izognili prečnemu nagibanju v hitrejših ovinkih ter vzdolžnemu pri zaviranju. Ob tej priložnosti pa bi Francozi lahko spremenili tudi nastavitve krmilnega mehanizma. Ta je preveč lahkoten ter nudi premalo povratnih informacij.

Toda to so le malenkosti; v osnovi je 208 zelo okreten in hiter, torej točno takšen, kot smo od malega GTi tudi pričakovali. Novi 208 GTi stane 20.490 evrov ter ima že serijsko vgrajeno dvopodročno avtomatsko napravo, športne sedeže, 7-palčni na dotik občutljiv zaslon, 17-palčna platišča ter ogrevane sedeže. Samo za primerjavo: polo GTI s 132 kW stane 20.117 evrov.

Ob teh številkah tudi ni več pomembno, če nosi novi divji francoz v imenu le malo črko i.