Nova era formule ena: preverite, kaj vse se obeta v sezoni 2026
Pred nekaj tedni se je zaključila zadnja sezona formule ena, vsi pa že pogledujejo v novo in ta bo res nekaj posebnega.
Penine še ni povsem zmanjkalo, novi svetovni prvak Britanec Lando Norris še vedno praznuje veliki dosežek, a hkrati se s svojimi sodelavci pri McLarnu, ki je osvojil drugi zaporedni konstruktorski naslov, že pripravlja na nove izzive v letu 2026.
Verjetno največje spremembe v zgodovini
Ta bo za kraljico bencinskih športov prinaša novo ero, posebno obdobje, v katerem bomo priča veliko in velikanskim spremembam, ki se bodo dotaknile več sfer, poznavalci pravijo, da gre verjetno za največje spremembe v zgodovini F1.
Manjši, okretnejši in okolju prijaznejši
Kaj bo drugače? Praktično vse. Gre za popolno prenovo tehničnih predpisov, ki bodo prinesli velike spremembe pogonske enote, motorja z večjo električno močjo. Dirkalniki bodo manjši, okretnejši in okolju prijaznejši. Po novem bodo 30 kilogramov lažji (768 kilogramov), 10 centimetrov ožji ter 20 centimetrov krajši, ter imeli motorje s skoraj 50-odstotno porazdelitvijo moči med električno močjo in močjo z notranjim zgorevanjem.
Motorji bodo ostali isti 1,6-litrski V6 turbo, pri čemer pa so odstranili MGU-H, del, ki pretvarja odvečno energijo iz izpušnih plinov in turbopolnilnika v električno energijo, zaradi česar se je skoraj podvojil delež moči, ki jo bo proizvedel hibridni del motorja. Uporabljali bodo popolnoma trajnostna goriva.
Sprednja in zadnja krilca
Zaradi porazdelitve moči med električnim in notranjim zgorevanjem je prišlo do sprememb v aerodinamičnih pravilih. Formule bodo imele premična sprednja in zadnja krilca, kar bo dirkačem omogočalo zmanjšanje zračnega upora, kar pomeni, da bodo na ravninah hitrosti bolidov še višja.
Ekipe so se poslovile tudi od DRS, ki je služil za pomoč pri prehitevanju. Zdaj bo na voljo gumb (od hitrosti 320 kilometrov na uro) za prehitevanje, ki bo za kratek čas voznikom zagotovil dodatno električno oziroma hibridno energijo.
Bo zaradi vseh teh spremembe dirkanje drugačno? Nedvomno, a v kakšni meri in na kakšen način, pa zaenkrat ostaja ena od mnogih neznank.
Nova dirka na madridskih ulicah
Nova sezona se bo sicer v avstralskem Melbournu začela prvi marčevski vikend. Leto 2026 prinaša novo prizorišče – ulice španske prestolnice, Madrida –, s sporeda pa je Fia zbrisala Imolo oziroma VN Emilije-Romanje. V naslednji sezoni bo gneča za dirkališčih še večja, saj se karavani pridružuje Caddilac, za volanom katerega bosta sedela izkušena Valtteri Bottas in Sergio Perez. Prvič po letu 2016 bo tako v F1 tekmovalo 11 moštev. Pogrešali bomo Sauber, a samo ime, ekipa bo zdaj dirkala pod imenom Audi.
Prvo zimsko testiranje – konec januarja v Barceloni – bo zaprto za javnost, februarja bosta sledili še dve testiranji, obe v Bahrajnu, kjer bomo že veliko bolje izvedeli, kaj nas od marca dalje čaka na dirkališčih F1.
E-novice · Šport
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se