
Cenejše vozovnice, delavci pa prikrajšani za izplačilo potnih stroškov
Vožnja z vlakom ali avtobusom je resda poceni, a vzame preveč časa.

Delavkam in delavcem pripada pravica do povračila stroškov za prevoz na delo in z dela. Stroški se lahko določijo v obliki povračila zneska kilometrine, cene najcenejše mesečne vozovnice za javni prevoz oziroma v višini dnevne vozovnice za javni prevoz. Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo je s 1. junijem uvedlo nove vozovnice »Slovenija« in v Zvezi svobodnih sindikatov Slovenije že beležijo primere, ko delodajalci zaposlenim potne stroške obračunavajo v višini mesečne vozovnice – torej v višini 70 evrov, kar pa seveda ne pokrije dejanskih stroškov, ki jih imajo zaposleni.
Medtem ko je pred vladno spremembo cena mesečne vozovnice na neki relaciji stala na primer 120 evrov, od 1. junija znaša 70 evrov, posledično se je znižalo nadomestilo za prevoz. Tej logiki bi lahko pritrdili, če bi javni prevozi tudi na podeželju delovali tako kot v prestolnici in bi bili urniki voženj usklajeni s potrebami delavcev. Delavci oziroma delavke, ki za prihod na delo in z dela uporabljajo javni prevoz, se pogosto srečujejo s težavo dostopnosti javnega prevoza. »Dejstvo je namreč, da je na marsikateri medkrajevni relaciji frekvenca javnih prevozov popolnoma neustrezna in neprilagojena začetku in koncu delovnega časa,« opažajo v Zvezi svobodnih Sindikatov Slovenije. Zato opozarjajo, da so delavci, ki prejemajo povračilo stroškov prevoza v višini mesečne vozovnice, pogosto primorani v uporabo lastnih prevoznih sredstev. »V takšnih primerih nižja cena enotne vozovnice ne prispeva k večji uporabi javnega prevoza, povzroča pa manjši prihodek zaposlenih.«
Pravna praznina in različna tolmačenja
Javni sektor s kilometrino, v gospodarstvu pravil ni
Prerešetana mreža javnih prevozov
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Preberite tudi
Najbolj brano
Trenutno
6 °C
Deževno
ponedeljek, 17. 3
Deževno
torek, 18. 3
Jasno
sreda, 19. 3
Jasno
7-dnevni obeti