V tragediji umrli oče in otroka, pri Tesli razmišljajo o spremembah
V Tesli po več tragedijah in številnih poročilih staršev, da so njihovih otroci ostali ujeti v vozilu, znova razmišljajo o spremembah mehanizma za odpiranje vrat.

Zadnja tragedija, ki je sprožila val ogorčenja po svetu, se je pripetila v nemškem kraju Schwerte v bližini Dortmunda. Kot smo že poročali, so tam na začetku septembra v prometni nesreči ugasnila tri življenja. 43-letni voznik Tesle je poskušal prehiteti kolono vozil in iz neznanega razloga zapeljal s ceste v jarek ter nato trčil v drevo. Vozilo je ob tem tudi takoj zagorelo. V njem so se nahajali tudi njegovi trije otroci, vsi stari devet let. Enemu je iz vozila uspelo pobegniti, medtem ko so oče in dva otroka umrli.
Nemško in svetovno javnost je še bolj pretresla vest, da so očividci iz avtomobila slišali krike na pomoč, a so bili potniki ujeti. Gasilni aparati niso pomagali, tudi reševalci pa se niso uspeli prebiti v notranjost. Avtomobil je zgorel v celoti.
Preiskava po pritožbah staršev
A še bolj od zadnje tragedije je Teslo v spremembe najverjetneje prignala preiskava, ki jo je uvedla Nacionalna uprava ZDA za varnost v cestnem prometu (NHTSA). Pri ameriškem regulatorju so namreč poudarili, da so prejeli več pritožb staršev, ki so opozorili, da so njihovih otroci ostali ujeti v vozilu, natančneje Teslinem modelu y (SUV), potem ko elektronsko odpiranje vrat z zunanje strani zaradi premajhne moči iz baterije ni delovalo.
Kot je pred dnevi za Bloomberg potrdil Franz von Holzhausen, glavni oblikovalec pri tem ameriškem velikanu na področju električnih vozil, delajo na tem, da bi uvedli »bolj očitno« možnost ročnega upravljanja vrat, da bi tako potniki v »paničnih situacijah« lažje izstopili iz vozila.
Po besedah von Holzhausna je trenutno zamisel takšna, da bi »elektronsko in ročno odpiranje združili v enem gumbu, mislim, da bi bilo to smiselno. To je nekaj, o čemer razmišljamo.«
Pogosto preveč skriti
Na Teslina elektronska vrata se že dlje časa valijo pritožbe. Na zunanji strani vrat je nameščena potopna kljuka, v notranjosti pa je mogoče vrata odpreti s pritiskom na gumb, a slednji deluje, dokler deluje elektronika v avtomobilu, poroča švicarski časnik Tagesanzeiger. Za primere izpada električne energije so njihovi avtomobili sicer opremljeni še z možnostjo ročnega odpiranja vrat, a številni lastniki vozil opozarjajo, da so ti mehanizmi pogosto na preveč skritih lokacijah.
Odvisno od modela so ti mehanizmi lahko nameščeni na različnih, »neintuitivnih« lokacijah po vozilu, za sedeži ali pod pokrovi.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se