Trgovinska vojna: tonejo Nike, Louis Vuitton in drugi modni giganti
Med največjimi poraženci trgovinske vojne, ki jo je v sredo dodatno poglobil ameriški predsednik Donald Trump, je tudi modna industrija. Saj bodo najvišjih carin deležne nekatere države z največjo proizvodnjo oblačil.

Če se bodo Trumpove napovedi uresničile, bo blago, ki v ZDA prihaja iz Švice, deležno kar 31-odstotnih carin, zaradi česar bodo ure Rolex in torbice Louis Vuitton za ameriške potrošnike postale še precej dražje. Kot kaže ni pomagalo, da se je Bernard Arnault, izvršni direktor LVMH, največjega svetovnega podjetja za luksuzno blago in lastnika znamke Louis Vuitton, konec januarja udeležil Trumpove inavguracije.
A udarca ne bodo prejele zgolj luksuzne znamke, ki proizvajajo že tako pregrešno drage izdelke, njihovi končni uporabniki pa si bodo dvig cen zlahka privoščili. Za modno industrijo in tekstilno industrijo nasploh največjo težavo predstavljajo visoke carine, ki jih bodo ZDA uvedle za Vietnam, Bangladeš, Kambodžo in Indonezijo. Gre za države, v katere je svojo proizvodnjo preselila večina znamk, ki izdelujejo oblačila in obutev.
Za blago iz Vietnama, ki je za Kitajsko drugi največji uvoznik oblačil v ZDA, bodo veljale kar 46-odstotne carine. Še višjih, 49-odstotnih carin, bo deležno blago iz Kambodže, blago iz Bangladeša pa bo deležno 37-odstotnih carin. Na 54 odstotkov se bodo povišale tudi carine za blago s Kitajske. Po napovedi carin so v rdeče številke zaplavale številne modne znamke, kot so Lululemon, Nike, Ralph Lauren, Louis Vuitton, Capri in druge.
»Zelo smo razočarani nad odločitvijo Trumpove administracije, da uvede nove carine na ves uvoz. Ta ukrep bo še posebej škodoval ameriškim modnim znamkam in trgovcem na drobno,« so včeraj v odzivu poudarili v Združenju ameriške modne industrije (USFIA).
Bežali pred carinami
ZDA sicer veljajo za enega največjih svetovnih trgov za obutev in oblačila, zato je ta trg ključnega pomena tako za ameriška kot mednarodna podjetja, ki delujejo v tej industriji. Ob tem v oči bode dejstvo, da ZDA uvozijo kar 98 odstotkov oblačil in približno 99 odstotkov obutve.
Podjetja so v preteklosti, ko so ZDA carine uvedle za blago s Kitajske, rešitev našle v tem, da so proizvodnjo s Kitajske preselile v Vietnam ali Kambodžo, a se bodo zdaj, ko bo visokih carin deležno tudi blago iz teh držav, medeni meseci končali. Ameriški Nike je denimo v letu 2024 kar približno 50 odstotkov svoje obutve izdelal v Vietnamu, švicarski On celo 90 odstotkov. Tako Vietnam kot Kambodža obenem predstavljata znaten delež trgovske verige za številna druga podjetka, kot so denimo Gap, Victoria’a Secret in Abercrombie & Fitch.
Po ocenah strokovnjakov bodo posledice čutila tudi podjetja, ki končni izdelek izdelujejo v ZDA, saj morajo velik delež materialov uvoziti.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se