Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Sodba
Čas branja 1 min.

Sodnica v ZDA: Google je ustvaril monopol na trgu spletnega oglaševanja


P. S. / STA
17. 4. 2025, 20.55
Posodobljeno
21:11
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Ameriška zvezna sodnica v Virginiji Leonie Brinkema je danes v tožbi zvezne vlade razsodila, da si je tehnološki velikan Google ustvaril monopolni položaj na trgu spletnega oglaševanja, poročajo ameriški mediji. Gre za tretjo pomembno sodno zmago zvezne vlade glede Googlovih monopolov od decembra 2023.

google.jpg
Profimedia

Zvezni sodišči sta doslej razsodili, da ima Google monopol na trgu spletnega iskanja in v trgovini z aplikacijami. Tri odločitve skupaj poudarjajo obseg težav, s katerimi se sooča. Kazni bi lahko spremenile več vidikov njegovega poslovanja, čeprav bo verjetno trajalo več let, da se bodo končale vse pritožbe, poroča CNN.

Googlove prakse tekmecem odvzele možnost konkuriranja

Današnja odločitev sodnice se nanaša na 31 milijard dolarjev vreden del Googlovega oglaševalskega poslovanja, ki povezuje založnike spletnih strani z oglaševalci. Ta sveženj tehnologij določa, kateri oglasi se bodo prikazovali na spletnih straneh.

Leonie Brinkemaje pritrdila argumentom pravosodnega ministrstva, da je Google s povezovanjem svojega oglaševalskega strežnika in založniške izmenjave oglasov lahko vzpostavil in zaščitil svojo monopolno moč na teh dveh trgih. Odločitev bi lahko Google prisilila v prodajo dela njegovega spletnega oglaševalskega poslovanja.

Google je trdil, da je argumentacija pravosodnega ministrstva napačna in bo upočasnila inovacije, zvišala pristojbine za oglaševanje in otežila rast tisočih malih podjetij in založnikov.

Vendar je pa je Brinkema razsodila, da so Googlove prakse tekmecem odvzele možnost konkuriranja in bistveno škodovale strankam njegovih založnikov, konkurenčnemu procesu in navsezadnje uporabnikom informacij na internetu.

Sodnica je sicer zavrnila eno od trditev vlade, ki se je nanašala na Googlove spletne oglaševalske mreže oglaševalcev."V polovici tega primera smo zmagali, na drugo polovico pa se bomo pritožili,"je izjavila Googlova podpredsednica za regulativne zadeveLee-Anne Mulholland.

"Sodišče je ugotovilo, da naša orodja za oglaševalce in naši prevzemi, kot je DoubleClick, ne škodujejo konkurenci. Ne strinjamo se z odločitvijo sodišča glede naših orodij za založnike. Založniki imajo veliko možnosti in se odločajo za Google, ker so naša oglaševalska orodja preprosta, cenovno dostopna in učinkovita,"je dejala.

Odločitev je del širših prizadevanj regulatorjev za omejitev moči velikih tehnoloških podjetij, med katerimi so poleg Googla še Apple, Meta in Amazon. Prav ta teden je izvršni direktor MeteMark Zuckerbergnastopil na sojenju zaradi obsežne protimonopolne tožbe, v kateri je ameriška zvezna komisija za trgovino (FTC) velikana družbenih medijev obtožila, da kupuje morebitne konkurente, da bi zatrl konkurenco.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.