Brez plačila po poln rezervoar: Tatvine goriva se množijo
Oglasil se je bralec, ki dela na bencinski črpalki na območju Novega mesta, tam pa so priča vedno bolj pogostih tatvin goriva. Predvsem si tako zastonj postrežejo Romi.
Kraje goriva niso nič novega, predvsem zaradi sistema točenja in plačevanja v Evropi. Naftni trgovci so v večini evropskih držav navajeni na poštenost strank, ki najprej nalijejo gorivo in račun poravnajo na blagajni. Drugače je seveda na samopostrežnih črpalkah, a vedno več tatvin, v povprečju jih je med pet in deset na dan, kot navajajo na policiji, pa bi lahko vsaj v najbolj kritičnih predelih Slovenije to tudi spremenili.
Tatove poznajo, a ne smejo ukrepati
»Sem redno zaposlen na bencinskem servisu na območju Novega mesta, že več let Romi in tudi drugi ljudje pridejo na bencinski servisi, v vozilo natočijo gorivo in odpeljejo. Že takoj prepoznamo te tatove, a si ne upamo oziroma ne smemo ukrepati in tatvine preprečiti. Na policijo odstopimo pisno prijavo kaznivega dejanja, vendar ta dobi prijavo šele čez več dni in ne isti dan, da bi voznika izsledila. Po telefonu pa policije ne kličemo več saj ti ne naredijo nič ker naj bi bili posnetki nadzornih kamer preslabi. Ko pa se vidi na primer registrske tablice vozila, te ne pripadajo pravem avtomobilu. Zdaj smo že ugotovili, da kradejo eni in isti ljudje, predlagali smo že Petrolu, da bi se uvedli drugačen sistem točenja goriva, ko moraš najprej plačati in potem lahko šele točiš, a v podjetju nočejo slišati za to. Nepreiskana tatvina pa na koncu konča pri zavarovalnici,« je povedal zaposleni na črpalki.
Z drugimi besedami, kot sam pravi, »če želite dobiti zastonj gorivo, pridite na bencinski servis in veselo tankajte. Če vas policija slučajno dobi, vas bodo pozvali, da pridite plačati. Proti Romom pa nihče ne ukrepa v nobeni obliki.«
Tatvine goriva na slovenskih črpalkah postajajo rutina
Na policiji so povedali, da se tudi po njihovih podatkih število tatvin goriva res povečuje. »Za tatvin stvari majhne vrednosti je zagrožena denarna kazen ali zapor do enega leta. Majhna vrednost je škoda do 500 evrov, za te je predpisano, da mora oškodovanec podati predlog za pregon. Če je bila vrednost ukradene stvar večja, se storilec kaznuje z zaporom do treh let. V veliki večini primerov trgovine pošiljajo pisne prijave o že izvršenih tatvinah goriva,« so povedali na policiji.
Po njihovo so glavna prizorišča tatvin goriva še vedno bencinski servisi, ki zelo prevladujejo pred ostalimi prizorišči. Nekaj tatvin goriva opažajo še avtocestnih počivališčih in gradbiščih, kjer storilci izvršijo tatvino na škodo avtoprevoznikov oziroma tovornjakarjev in iz delovnih strojev.
Storilci dobro organizirani in težko izsledljivi
»Na leto odkrijemo in primemo člane več organiziranih skupin, ki izvršujejo tatvine goriva. Tatvine na gradbiščih in avtocestnih počivališčih večinoma izvršujejo tuje potujoče organizirane skupine, ki s prirejenimi vozili kradejo gorivo rezervoarjev parkiranih vozil. Na bencinskih servisih pa je problematika ob državni meji povezana s tujimi storilci, ki izkoristijo bližino državne meje zaradi manjše možnosti izsleditve. V notranjih delih države pa tatvine na bencinskih servisih izvršujejo posamezniki in domače organizirane skupine, ki se na dejanja ustrezno pripravijo. Tako na primer ukradejo registrske tablice in z njimi opremijo svoje vozilo, radi uporabijo različna pokrivala, ki onemogočijo prepoznavo z video nadzorom,« so še povedali na policiji.
Daleč največ tatvin je na področju policijske uprave Ljubljana, omenjeno Novo mesto pa je bolj proti repu lestvice po številu tatvin čeravno so med letoma 2022 in 2023 zabeležili porast za trikrat. Zaradi meje je zelo na udaru tudi Koper, kjer je bilo klani še enkrat več kraj kot v 2023.
Vsega skupaj imamo v Sloveniji preko 750 bencinskih črpalk, največ jih ima Petrol, več kot polovico (če vštejemo še vse njihove črpalke, ki jih imajo v upravljanju najemniki). In zato je ta trgovec tudi statistično najbolj na udaru, čeprav sami pravijo, da zaznavajo te kraje in da »vsak tak primer ustrezno evidentiramo, v primerih suma namernega dejanja pa o tem obvestimo pristojno policijsko postajo in z njo aktivno sodelujemo.«
Poudarjajo, da je varnost zaposlenih in strank za njih na prvem mestu, zato preprečevanje tatvin ali fizično posredovanje ne sodi med naloge zaposlenih. Vsa prodajna mesta imajo tehnično varovana, zaposleni pa so seznanjeni s postopki, kako v takšnih primerih varno ravnati in dogodek prijaviti.
Varnost na prvem mestu, o novem sistemu ne razmišljajo
»Skupno število tovrstnih dogodkov se po naših podatkih v zadnjih letih ne povečuje, obseg škode pa je obvladan. Večina primerov se sicer nanaša na nenamerna neplačila, kjer stranke obveznosti naknadno poravnajo,« so še dodali na Petrolu. Na vprašanje, ali razmišljajo o uvedbi drugačnega sistema plačila in dolivanja goriva, pa niso odgovorili.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se