Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Redna seja
Čas branja 1 min.

Vlada o dvigu cen cigaret in alkohola, predlog o centru za kadre v državni upravi


P. S.
8. 5. 2025, 05.54
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Danes ob 10. uri se bo na redni tedenski seji zbrala vlada. Na dnevnem redu je nekaj zanimivih tem.

robert golob.jpg
Robert Balen

Dnevni red je obsežen, med drugim obsega predlog uredbe o državnem prostorskem načrtu za sončni elektrarni Zlatoličje–Formin, predlog strategije ohranjanja in upravljanja volka, predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o osnovni šoli, poročilo o opravljenih postopkih inšpekcijskega nadzora nad porabo sredstev državnega proračuna v drugem šestmesečju lanskega leta.

Kakšne bodo trošarine?

Za širšo javnost je gotovo zanimivo, da sta na njem tudi predloga uredbe o določitvi zneska trošarine za tobačne izdelke ter za alkohol in alkoholne pijače. Mnoge pa bo verjetno zanimal tudi predlog strategije ravnanja s kadri v državni upravi do leta 2030. Vlada je konec februarja v državni zbor poslala predlog zakona o javnih uslužbencih.

Vse preko centra

Ena bistvenih novosti predvideva prenovo postopkov zaposlovanja v organih državne uprave z vzpostavitvijo centra za kadre. V državni upravi je zaposlenih preko 30.000 ljudi. Kot je februarja pojasnil podpredsednik vlade Matej Arčon, približno 100 različnih organov vsako leto izvede okoli 1000 kadrovskih natečajev. Predlog zakona o javnih uslužbencih pa predvideva vzpostavitev centra za kadre kot enotne vstopne točka za delo v državni upravi. Prva faza izbirnega postopka javnega natečaja za zaposlitev za opravljanje uradniških nalog bi namreč enotno za vse potekala preko centra.

Natečaji na določen dan

Center za kadre, ki bi ga ustanovili v okviru ministrstva za javno upravo, bi natečaje predvidoma objavljal določen dan v tednu, vsi postopki pa bi bili v celoti informatizirani, kar bi prispevalo h krajšim postopkom, saj na primer ne bi bilo več potrebe po vročanju pisnih odločitev.

V okviru centra bi preverjali, ali kandidati izpolnjujejo osnovne pogoje, kot so predvideni v posameznih organih. Preverili bi tudi njihovo osnovno poznavanje državne ureditve in temeljne kompetence oziroma osebne sposobnosti za delo v državni upravi. Seznam kandidatov, ki bi te pogoje izpolnjevali, bi center posredoval organu, ki zaposluje, ki bi nato izvedel drugi del postopka. Kandidatu, ki bi šel skozi postopek preverjanja pri centru za kadre, pa bi presoja veljala dve leti in ponovno preverjanje v primeru, če bi se v tem obdobju ponovno javil na nek javni natečaj za zaposlitev, ne bi bilo potrebno.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.