© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Črna statistika
Čas branja 3 min.

Na slovenskih cestah letos umrlo že 58 ljudi, 20 več kot lani


STA
1. 8. 2025, 13.55
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Prometne nesreče na slovenskih cestah so letos terjale že 58 smrtnih žrtev, kar je 20 več kot v enakem obdobju lani. Glavni vzrok za nesreče je neprilagojena hitrost, zato bo policija v prihodnjem tednu v okviru evropske akcije hitrosti okrepila aktivnosti na tem področju, so danes napovedali na generalni policijski upravi.

nesreca stajerska avtocesta tepanje tr.jpg
Tadej Regent
Sredina nesreča na štajerski avtocesti je terjala kar pet življenj.

Po besedah Roberta Vehovca iz sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi je policija letos obravnavala približno 11.000 prometnih nesreč, kar je štiri odstotke manj kot v enakem obdobju lani. Hkrati je letos na slovenskih cestah umrlo 58 oseb oziroma 20 več kot v tem obdobju lani, ko je umrlo 38 ljudi.

Izpostavil je voznike motornih koles, med katerimi jih je letos umrlo že 18, umrli so tudi trije vozniki mopedov. V enakem obdobju lani jih je umrlo osem. "Nekatere raziskave kažejo, da ima voznik motornega kolesa štirikrat več možnosti, da bo udeležen v prometni nesreči, zato bi se moral vsak voznik motornega kolesa tega zavedati in storiti vse, da bo varen v prometu," je poudaril. Po njegovih besedah je ključna hitrost, kar še posebej velja za voznike motornih koles. Vozniki motornih koles morajo tudi predvidevati in opazovati okolico, pomembna pa je tudi izkušenost, je dodal.

Robert Vehovec
Jure Klobčar
Robert Vehovec iz sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi.

Odločajo lahko malenkosti

Na policiji letos sicer beležijo 40 manj hudo poškodovanih, kar po besedah Vehovca kaže nato, kako tanka je ločnica med tem, da nekdo v prometni nesreči umre ali se hudo poškoduje. "Včasih o tem odločajo že malenkosti," je poudaril Vehovec.

Po njegovih navedbah v letošnjem letu kar 45 odstotkov vseh prometnih nesreč, v katerih so ljudje umrli, povezujejo z neprilagojeno hitrostjo, zato bo policija v prihodnjem obdobju poostrila nadzor na tem področju. Predvsem v prihodnjem tednu, ko bo potekala vseevropska akcija vseevropske akcije Hitrost, lahko ljudje na cestah pričakujejo več policistov, ki bodo izvajali predvsem meritve hitrosti. Cilj je, da "umirimo promet in da ta negativni trend obrnemo nazaj v pozitivno smer ter da preprečimo, da bi ljudje še naprej umirali na cestah", je izpostavil Vehovec.

Najbolj kritično poletje

Poletni čas, ko je na cestah največ različnih udeležencev v prometu naenkrat, največ zgostitev prometa in tudi veliko tujih voznikov, je na cestah najbolj kritičen, je dodal. "Poletja še ni konec, zato poziv vsem, da razmišljajo o svojih ravnanjih v prometu, se varno obnašajo najprej sami, poskrbijo za svojo varnost in tudi za varnost vseh ostalih udeležencev v prometu," je izpostavil.

Po podatkih policije je v letošnjem letu umrlo 15 voznikov osebnih avtomobilov, en voznik tovornega vozila in 11 potnikov. Devet voznikov in štirje potniki niso uporabljali varnostnega pasu, zato na policiji pozivajo vse, da med vožnjo vedno uporabljajo varnostni pas, "ne glede na to, ali sedijo spredaj ali zadaj, v vozilu ali v kombiju, ne glede na to, ali greste na dolge ali na kratke poti".

Hkrati so ugotovili, da je bilo 11 prometnih nesreč povezanih tudi z vožnjo pod vplivom alkohola, je dodal. Vse, ki bodo v prihajajočem času obiskovali javne prireditve, na katerih se točijo alkoholne pijače, na policiji zato pozivajo, da si zagotovijo alternativni prevoz.

Tragedija pri Tepanju

O okoliščinah tragične nesreče, ki je v sredo na avtocesti pri Tepanju zahtevala pet življenj, je na današnjem srečanju Darsa z novinarji, sicer namenjenemu obnovitvenim delom na hitri cesti H4 med razcepom Nanos in Vipava, spregovoril tudi predsednik uprave Darsa Andrej Ribič. Kot je med drugim dejal, bodo v Darsu preučili vse okoliščine te hude prometne nesreče in če bo treba, namestili še dodatna opozorila. Po Ribičevih besedah je voznik kombija, ki se je zaletel v zadnji del pred delovno zaporo pri Tepanju stoječega tovornjaka, spregledal kar pet opozoril o delovni zapori in v vozilo pred seboj priletel z nezmanjšano hitrostjo. Zavrnil je namigovanja, da naj bi bil tudi Dars krivec za nezgodo, kot možen razlog pa omenil preutrujenost ali nepazljivost povzročitelja nesreče.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.