Da "štrekarska" zgodovina ne bi šla v pozabo

##IMAGE-3486803##
Nekaj kočevskih zanesenjakov, ki so združeni v Civilno iniciativo, je pripravljeno zavihati rokave in s somišljeniki zaščititi unikatne ostanke slovenskih železnic v mestu ob Rinži. Na tamkajšnji železniški postaji, v prostoru, ki je bil nekoč kurilnica, ta objekt pa je sicer edina ohranjena tovrstna stavba "štrekarske zgodovine", so pred tremi meseci premaknili več kot sto let staro lokomotivo, izdelano na Madžarskem.
Železna "pošast", ki je v gozdnato slovensko pokrajino prisopihala pred petnajstimi leti, je na zadnji železniški postaji med Grosupljem in Kočevjem od takrat žalostno samevala. Z njo pa tudi druga dediščina železnic; avtentično obračališče za lokomotive iz leta 1893, tega leta je bila tudi odprta proga na tej razdalji, tako imenovana x kretnica, stara kovačija in še nekaj objektov, ki predstavljajo neprecenljivo muzealsko vrednost.
V dveh mesecih, je povedal dr. Mihael Petrovič, eden od zagnanih nosilcev projekta zaščite železniške ostaline, jim je uspelo preko Zavoda za spomeniško varstvo ta objekt vpisati v register kulturne dediščine.
"Sedaj nas čaka nič kaj lahko delo, ob, upam si trditi, izdatni podpori somišljenikov in prostovoljcev nam bo uspelo. Cilj nam je tudi tako prebuditi Kočevsko. To bi lahko bila oblegana turistična točka," je poudaril dr. Petrovič.
Od Slovenskih železnic - lokomotiva je v njihovi muzejski zbirki - bodo skušali pridobiti objekt kurilnice za daljši čas, v njem pa postaviti zbirko dokumentacijskega in slikovnega gradiva, organizirali bi tudi učne delavnice. Kočevska prizadevanja, ki segajo že v leto 1993, ko so proslavljali 100-letnico kočevske proge, prav tako podpira ravnatelj Muzeja slovenskih železnic Mladen Bogič.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Dr. Mihael Petrovič o ciljih Civilne iniciative
Simona Fajfar, ki se je prva prizadevala "rešiti" lokomotivo, o nadaljnjih korakih