Po novih tirih ljubljanske postaje pripeljal prvi potniški vlak
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je v nedeljo naznanila, da bo v ponedeljek pod nadhodom železniške postaje Ljubljana zapeljal prvi potniški vlak.
Kot je včeraj na družbenem omrežju pojasnila Bratušek, se s preusmeritvijo železniškega prometa na nove tire zaključujejo dela na fazi B in začenjajo dela na fazi C. Ob tej priložnosti sta izjavo za medije podala Bratušek in generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes.
Vlak je na postajo pripeljal nekaj minut čez 9. uro, na postaji pa sta ga pričakala Bratušek in Mes. "A ste prvi," je ministrica povprašala strojevodjo, ki je pokukal skozi okno in iztegnil roko. "Prvi," ji je odgovoril jedrnato, pri čemer si je prislužil ministričine čestitke.
Kot je nato novinarjem pojasnila Bratušek, bo v fazi C prenovljen in nadgrajen južni del postajnega območja, kar bo terjalo nov režim za potnike, o katerem bo več znano v prihodnjih dneh.
Ljubljanska postaja bo po njenih besedah lep "center mobilnosti za prihodnost slovenske mobilnosti." Ponovila je, da gre za 200 milijonov evrov vreden projekt s kar 175 milijoni evropskih sredstev, a je poudarila, da to ni edini projekt, ki se pri nas trenutno izvaja na področju železniškega prometa. Ministrica je izpostavila zaključevanje drugega tira in naštela še druge projekte, ki so trenutno v teku.
Poudarila je, da se v Sloveniji daje trenutno veliko pozornosti železniškemu prometu, saj so po njenih besedah, "če želimo Slovenijo, Evropo in svet narediti bolj zelen," železnice zagotovo prihodnost. Bratušek je obenem zatrdila, da se "toliko, kot se gradi danes, ni še nikoli," posledično morda prihaja do bolj dolgotrajnih postopkov pri izbiri izvajalcev. Je pa izpostavila, da bo v mandatu trenutne vlade za prometno infrastrukturo namenjeno več kot sedem milijard evrov, zaradi česar smo celo v stanju, ko imajo gradbena podjetja po državi trenutno celo preveč dela.
Mes je nato pojasnil, da je čez ljubljansko železniško postajo pred obnovitvijo peljalo približno 300 potniških in 160 tovornih vlakov dnevno, ko pa bo postaja dokončno obnovljena, kar se bo predvidoma zgodilo do avgusta ali septembra prihodnje leto, pa se bodo njene kapacitete podvojile. Podvojene bodo tudi kapacitete glede števila potnikov. Če je doslej na dan prenesla približno 70.000 potnikov, bo nova postaja zgrajena za kar 150.000 potnikov dnevno.
Sledila bo še obnova avtobusne postaje. Gradnja se bo začela spomladi, dokončana bo predvidoma do konca leta 2027.
Pa Tivolski lok?
Je pa Bratušek med odgovarjanjem na vprašanja pojasnila, da se bodo šele po zaključku nadgradnje osrednjega dela železniške postaje, torej proti koncu naslednjega leta, dela lahko nadaljevala v smeri Most, poroča STA. Ta dela na tirni infrastrukturi so predpogoj, da se bo lahko Mestna občina Ljubljana lotila ureditve ene od nevralgičnih prometnih točk v prestolnici, podvoza pri Orto baru, in ureditve Šmartinske ceste na tem območju.
Glede nove ureditve tako imenovanega Tivolskega loka pri Pivovarni Union pa je povedala, da država z nadaljnjimi aktivnostmi čaka na dopolnjene prostorske akte Mestne občine Ljubljana, kar da je vprašanje mesecev ne let.
"Posebej želim poudariti, da bo Tivolski lok začasna rešitev za nekaj let ali desetletje (...), ker naš cilj je, da tovorni promet spravimo iz središča Ljubljane," je zatrdila. Po njenih besedah se v prostor že umešča tudi železniška obvoznica Ljubljane, ki bo neposredno povezala primorsko in gorenjsko progo.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se