Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Brvi in mostovi v zgornjem toku Krke

Za večino mostov nujna obnova


dolenjski-list
S. Mirtič
22. 8. 2008, 08.00
Posodobljeno
10:30
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

leseni_most.jpg
Propadajoči leseni most v Drašči vasi si lastita žužemberška in ivanška občina,

##IMAGE-3315243##

Mostov, brez katerih ni poti do vasi, delovnih mest, trgovin, šol, cerkva…, je bilo v zgornji dolini reke Krke na območju žužemberške občine nekdaj več kot zdaj, ko jih je samo še šest. Pet mostov je občinskih, za enega pa skrbi država.

“To je dvorski most na cesti proti Kočevju; obnovljen je bil pred dvema letoma, zaradi terena ga ni bilo moč razširiti, zato posodobitev ni bistveno pripomogla k večji prevoznosti, rešitev je v obvoznici mimo Dvora, z viaduktom, ta pa je že v dolgoročnih načrtih občine,” pojasni Martin Grčar, ki je v občinski upravi zadolžen za ceste.

“Najbolj vprašljiv pa je dotrajani most v Žužemberku, glavna prometna žila med trškimi ulicami na obeh straneh Krke. Geodetski načrt mostu z okolico smo naročili že na začetku leta 2006, na tej osnovi smo pred dobrim letom pridobili dvoje idejnih zasnov, za sanacijo zdajšnjega in za gradnjo novega mostu.”

Po Grčarjevih besedah bi po dokaj točnih projektantskih predračunih obnova stala okoli 750.000 evrov, blizu 60.000 evrov bi bilo treba odšteti še za projekt sanacije, predračunska vrednost izgradnje povsem novega mostu pa znaša okoli enega milijona evrov.

“Za ta most je nujno predvideti denar v občinskem proračunu; da bi dela zaključili konec leta 2010, bi morala gradnja steči že prihodnje leto,” pravi Grčar.

Na občinskih plečih so še mostovi v Drašči vasi, Šmihelu, Tomažev most v Praprečah in Petrunov most na Dvoru, vsi so zelo pomembni za občane, ribiče in turiste. Lesen, s kovinskimi profili ojačan most v Drašči vasi je v izredno slabem stanju, še posebej temeljni del mostu na levem bregu, ki je v lasti ivanške občine. Pogovori o skupni obnovi tečejo že dalj časa, v načrtu je, da bi most posodobili prihodnje leto.

Dolga leta pa se nič ne premakne okoli Tomaževega mostu; prvotno je most stal več kot pol kilometra gor vodno, zanj so vrisane dostopne poti v lasti občine, za obstoječi most, nazadnje ga je obnovila krajevna skupnost, pa dostopne poti na zasebnem zemljišču zemljiškoknjižno niso urejene. Razpadajoč in zelo nevaren most je zaprt s preprekami, znaki opozarjajo na nevarnost, občina pa vidi rešitev v gradnji brvi za pešpot, in sicer na prvotni lokaciji mostu z zemljiško urejenimi papirji.

Grčar pojasnjuje, da so želje po obnovi uničenih brvi še na dveh lokacijah, vsekakor pa bo občina skušala letos popraviti najbolj kritična mesta na Petrunovem mostu na Dvoru, močno sta poškodovana vozišče in ograja.

“Most sicer ni grajen za promet s traktorji in tovornjaki, a slednjim bi vožnjo lahko preprečili samo z dodatnimi omejitvami za težja vozila. Sploh pa bi mostovi manj propadali, če bi imela občina dovolj denarja za sprotno vzdrževanje; žal ga nima, denar gre za veliko drugega, ljudje na več koncih občine namreč še nimajo pitne vode, asfaltiranih cest ali javne razsvetljave,” pravi Grčar.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.