Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Vpliv soljenja cest na okolje, ceste in avtomobile


Štajerski Tednik
4. 3. 2018, 11.27
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Soljenje je za varno vožnjo v zimskih snežnih razmerah nujno, a z odvodnjavanjem vode sol pronica v zemljino, preko odvodnih jarkov pa lahko vpliva na kakovost vode ter na živalstvo in rastlinstvo. Na cestiščih nastajajo dodatne razpoke, vpliv pa je tudi na korozijo vozil.

1520162876_cg_posipanje_cest.jpg
Arhiv Štajerskega Tednika

Za soljenje cest izvajalci uporabljajo različne tipe soli. Gre dejansko za kuhinjsko sol, le da je posuta s posebno meglico, s sredstvom proti strjevanju, zato ni uporabna za kuhanje. Andrej Sever, vodja tehnične službe na Družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (DARS), nam je pojasnil, da DARS uporablja tri tipe soli, ki se med seboj razlikujejo po velikosti delcev in vlažnosti. Uporabljajo tako morsko sol, ki deluje v približno uri in pol, kot tudi evaporirano sol, narejeno v tovarni iz raztopine soli, ki se naredi v rudnikih. Njena prednost je, da deluje že v 30 minutah. Poleg soli uporabljajo tudi raztopine natrijevega in kalcijevega klorida, ki so potrebne, da sol začne reagirati. Pri preventivnem posipanju uporabljajo tudi tekoče posipanje.

V svetu so preizkusili različne snovi, npr. melaso in ureo, ki bi morebiti zamenjale sol, a nobena nima takega učinka in še razmeroma drage so. Pesek se na avtocestah ne uporablja, ker lahko pri velikih hitrostih poškoduje vozila. Uporablja pa se na lokalnih in državnih cestah v kombinaciji s soljo, je še dejal Sever.

Študij o negativnem vplivu soli še ni

Preberite več v Štajerskem Tedniku


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.