Vpliv soljenja cest na okolje, ceste in avtomobile
Soljenje je za varno vožnjo v zimskih snežnih razmerah nujno, a z odvodnjavanjem vode sol pronica v zemljino, preko odvodnih jarkov pa lahko vpliva na kakovost vode ter na živalstvo in rastlinstvo. Na cestiščih nastajajo dodatne razpoke, vpliv pa je tudi na korozijo vozil.

Za soljenje cest izvajalci uporabljajo različne tipe soli. Gre dejansko za kuhinjsko sol, le da je posuta s posebno meglico, s sredstvom proti strjevanju, zato ni uporabna za kuhanje. Andrej Sever, vodja tehnične službe na Družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (DARS), nam je pojasnil, da DARS uporablja tri tipe soli, ki se med seboj razlikujejo po velikosti delcev in vlažnosti. Uporabljajo tako morsko sol, ki deluje v približno uri in pol, kot tudi evaporirano sol, narejeno v tovarni iz raztopine soli, ki se naredi v rudnikih. Njena prednost je, da deluje že v 30 minutah. Poleg soli uporabljajo tudi raztopine natrijevega in kalcijevega klorida, ki so potrebne, da sol začne reagirati. Pri preventivnem posipanju uporabljajo tudi tekoče posipanje.
V svetu so preizkusili različne snovi, npr. melaso in ureo, ki bi morebiti zamenjale sol, a nobena nima takega učinka in še razmeroma drage so. Pesek se na avtocestah ne uporablja, ker lahko pri velikih hitrostih poškoduje vozila. Uporablja pa se na lokalnih in državnih cestah v kombinaciji s soljo, je še dejal Sever.
Študij o negativnem vplivu soli še ni
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se