Prometni režim: Najprej parkirišča, nato sprememba

##IMAGE-3651092##
Konec aprila bi moral po napovedih izpred nekaj mesecev v starem mestnem jedru zaživeti alternativni prometni režim. A promet še vedno poteka po starem in tako bo vsaj še nekaj tednov.
Občina mora do takrat urediti še kar nekaj zadev, predvsem tistih, ki so povezane z zagotavljanjem nadomestnih parkirišč. Nova prometna ureditev na Glavnem trgu in Rozmanovi namreč ohranja le tretjino od približno 140 parkirnih mest, kolikor jih je sedaj na voljo.
Kot nam je povedal podžupan Boštjan Grobler, je postopek najema zemljišča pri nekdanjem hotelu v Kandiji, kjer bodo uredili plačljivo parkirišče (0,5 evra/h), pri koncu, težavi pa sta dostop do parkirišča in izvoz z njega. Avtomobili, ki prihajajo iz smeri Žabja vas in zavijejo levo na parkirišče, so namreč v prekršku, prav tako tisti, ki na parkirišče zapeljejo z Jakčeve ulice in prečkajo Kandijsko cesto. Tretja težava je, da lahko, ko zapuščamo parkirišče, zavijemo le desno.
Zato na občini pripravljajo spremembo, s katero bi križišče Kandijske in Jakčeve spremenili v (montažno) krožišče, ki bi omogočalo normalen uvoz in izvoz s parkirišča. S krožiščem bi tudi nekoliko umirili promet na Kandijski, kar bi prišlo prav, če bo obveljalo mnenje direkcije za ceste, ki bi ob uvedbi enosmernega prometa na Kandijskem mostu (ven iz mesta) Kandijsko v celoti spremenila v prednostno cesto.
Kot pravi Grobler, na občini temu nasprotujejo, saj menijo, da bi to povzročilo težave pri vključevanju avtomobilov, ki prihajajo z mosta. Razmišljali so tudi o spremembi kandijskega križišča v krožišče, a to zaradi različnih nivojev cest in dejstva, da nekatere v križišče prihajajo pod kotom, ni primerna rešitev.
Drugače kot po konservatorskem načrtu
Poleg uvedbe enosmernega motornega prometa na mostu (v nasprotni smeri bo pas rezerviran za kolesarje) nov prometni režim prinaša še nekatere druge spremembe. V mestno jedro bo tako z avtom mogoče le še skozi Gorenja oz. Ljubljanska vrata (iz smeri Seidlova cesta). Za razliko od prvotnega predloga iz konservatorskega načrta bo Sokolska ulica ostala prevozna, z nje pa bo mogoče zaviti le na most, saj bo promet po Glavnem trgu potekal v obratni smeri kot sedaj. Druga, še bolj pomembna sprememba v primerjavi s konservatorskim načrtom pa je, da bodo vozniki, ki bodo na Glavni trg prišli po ulici med tržnico in gostiščem, tam lahko zavili le desno.
V obratni smeri kot zdaj bo potekal tudi promet po Kastelčevi ulici, kar pomeni, da bo s Prešernovega trga mogoče po Kastelčevi priti na Rozmanovo. Taka ureditev pomeni, da bo med gostiščem in stikom Rozmanove s Kastelčevo (pri Foto Asji) nastala cona za pešce.
»To je sprememba, ki je nastala na podlagi prve delavnice o prenovi mestnega jedra, kjer se je pokazalo, da predvsem podjetniki nasprotujejo občasnim prometnim zaporam Glavnega trga, do katerih prihaja ob večjih prireditvah. Zato smo se odločili za ureditev, s katero dobimo prometno neobremenjen prostor, ki bo uporaben za prireditve,« pojasnjuje Grobler.
Poleg parkirišč ob Kandijski cesti na občini pripravljajo tudi parkirišča ob mestnih vpadnicah, kjer bi vozniki, ki nameravajo v mestu ostati dlje časa, avtomobile puščali brezplačno. Temu občina prilagaja tudi vozni red mestnih avtobusov, o čemer pišemo na 3. strani. Kot nam je povedal Grobler, bodo taka parkirišča uredili v Srebrničah, na Cikavi in v Mačkovcu, dogovarjajo pa se tudi z nekaterimi lastniki zasebnih zemljišč ob drugih mestnih vpadnicah.
Kdaj in (predvsem) za koliko časa?
Grobler dodaja, da bi radi uvedli tudi krožno avtobusno linijo Glavni trg–zdravstveni dom–Seidlova cesta–Glavni trg. »Težava je, da od Glavnega trga pa vse do kulturnega centra ni pravega postajališča. Prostorski načrt pri lekarni sicer predvideva ureditev postajališča, do takrat pa ob Kandijski cesti nimamo primernega prostora za varno ustavljanje avtobusov. Linijo bi sicer lahko speljali tudi za zdravstvenim domom in skozi krožišče na Šmihelsko cesto, a vsak tak ovinek podaljša čas vožnje, mi pa bi radi, da avtobus na krožni liniji vozi na vsakih petnajst minut,« pravi podžupan.
Kdaj natančno bo nov prometni režim v mestnem jedru zaživel, Grobler ni znal povedati, »vsekakor pa bo do poletja«. Grobler prav tako ni povedal, koliko časa bo ta režim trajal. Sprva je bilo govora o poskusnih treh tednih. Pa bo res tako? »Mogoče ga bomo obdržali za stalno, mogoče le čez poletje in v septembru, mogoče le en mesec. Če se bo izkazalo, da z njim delamo škodo, ne bo trajal dolgo,« nam je povedal Grobler.
Članek je bil objavljen v aktualni tiskani izdaji Dolenjskega lista z dne, 7. maja 2015.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se