Kakšne pravice imate, če zamuja letalo ali če ostanete brez prtljage?
Ali na zaslužen oddih potujete z avtobusom, vlakom ali letalom? Pa veste, kakšne so pravice potnikov? Kaj vam pripada, če zamuja vlak, če imate odpovedan let ali pa če vam izgubijo prtljago? V nadaljevanju predstavljamo povzetek pravic potnikov v letalskem, avtobusnem in železniškem prometu.

Kot opozarjajo na Zvezi potrošnikov Slovenije, vam mora v primeru zamude letala letalski prevoznik zagotoviti hrano in osvežilno pijačo, dva brezplačna telefonska klica, dve teleks oz. faks sporočili ali dostop do elektronske pošte. Do te oskrbe ste upravičeni, če zamuda traja dve uri ali več za lete do 1.500 km, tri ure ali več za daljše lete znotraj Evropske unije ali za druge lete med 1.500 in 3.500 km, štiri ure ali več za lete nad 3.500 km zunaj Evropske unije. Naštete pravice imate le, če ste se na let prijavili pravočasno. Če zamuda traja že pet ur ali več, se lahko odločite, da ne boste več čakali na odhod letala. Od letalskega prevoznika lahko zahtevate povračilo kupnine za vozovnico za neopravljene dele poti oz. tudi za opravljene dele poti, če let ne služi več potnikovemu prvotnemu namenu. Letalski prevoznik mora v tem primeru zagotoviti tudi brezplačni let na izhodiščno mesto odhoda. Če morate zaradi zamude leta prenočiti, vam mora zagotoviti tudi brezplačno hotelsko nastanitev ter prevoz z letališča do kraja nastanitve in nazaj.
Če je let odpovedan zaradi višje sile, vam odškodnina ne pripada
Avtobus zamuja: kakšne pravice imate?
Zneski odškodnin za izgubljeno prtljago: 330 do 1330 evrov
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se