Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Jih čaka nov večletni prometni kaos?


Lea Komerički Kotnik
21. 2. 2022, 04.39
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Gradnja hitre ceste tretje razvojne osi na območju Velenja, kjer sicer ves čas močno zagovarjajo izbrano traso, spet razburja tiste, ki živijo v neposredni bližini gradbišča. V zadnjem letu je gradnja močo načela živce domačinom z območja Škal, Hrastovlja in Plešivca. Čeprav so izvajalci del po približno letu cestno povezavo do Graške Gore znova odprli, težavam očitno še ni videti konca. Zaradi gradnje odsekov hitre ceste napovedujejo nove zapore in (neurejene) obvoze. Veliko okoliških cest bo imelo spremenjeno prometno ureditev. Vedno bolj zaskrbljeni so tudi prebivalci ob potoku Velunja.  

1645123517_ogled_gradbisča_zupani,_25.2._2021_2.jpg
Arhiv NTRC

Člani Civilne iniciative (CI) Velunja že od prvih napovedi o gradnji budno spremljajo poteze odločevalcev, a imajo, kot v imenu iniciative pravi Marjan Kotnik, zelo malo uradnih informacij. V preteklosti so domačini že uspeli prepričati načrtovalce, da je treba cesto speljati ob robu in ne po sredini doline. Takrat so se tudi dogovorili, da lokalna cesta, ki predstavlja edino ustrezno povezavo s Šoštanjem in z Velenjem, ne bo del gradbišča oziroma je gradbinci ne bodo uporabljali za potrebe gradbišča. »A so izvajalci del ob pregledu terena očitno ugotovili, da vsega materiala ne bo mogoče voziti zgolj po začrtani trasi in da želijo tudi to cesto uporabljati za potrebe gradbišča. To pomeni, da bodo naš zaselek spet odrezali od sveta,« pravi Kotnik in opozarja, da so že viadukt v Gaberkah gradili leto dni, kar pomeni, da bodo odsek Velunja, kjer je predviden tudi dvocevni predor, gradili vsaj še kakšno leto več. To je za ljudi nesprejemljivo.

Pravih informacij, kako naj bi izvajalci na tem odseku gradili, še vedno ni. Očitno je že slovenska navada, da odgovorne družbe velike gradbene projekte, ki posegajo v kakovost življenja posameznikov na območju gradnje, vodijo skrito očem javnosti. Znano je le, da je Dars vlogo za gradnjo tega odseka že vložil in da naj bi bilo gradbeno dovoljenje izdano do sredine letošnjega leta.

Obvoz, ki to ni

Civilna iniciativa je pojasnila in odgovore že iskala pri vodstvu šoštanjske občine. . Kot pojasnjujejo pri CI, si do zdaj ni nihče vzel časa, da bi jim pojasnil situacijo, ki bo, kot kaže, že v bližnji prihodnosti postala njihova nočna mora. »Želimo vedeti, kaj in kako se bo gradilo,« pravi Kotnik. Ta vprašanja je civilna iniciativa že naslovila tudi na šoštanjskega župana Darka Meniha in ga pozvala k iskanju odgovorov pri pristojnih ustanovah. »Kakšni so časovni načrti za gradnjo, za zapore, kje bodo urejeni obvozi zaradi zapor, kje sploh bomo tu živeči krajani imeli dostop do službe, šole, vrtca, zdravnika, trgovine, nasploh do sveta? Praksa, ki je bila uveljavljena pred letom z zaporo lokalne ceste proti Velenju, se ne sme nikakor ponoviti!« so zapisali.

»Eno leto smo bili v smeri proti Velenju popolnoma blokirani. Če se bo zgodilo to, kar naj bi se po naših neuradnih informacijah, bodo razmere za ta severni del šoštanjske in velenjske občine še veliko slabše,« opozarjajo. Kotnik ob tem opozarja, da bi morali odgovorni najprej poskrbeti za ustrezne obvozne ceste. »Če se bodo neuradne informacije izkazale kot pravilne, se bo zgodilo, da bo naš zaselek ostal povsem ujet med gradbiščem in povezavami do njega. Lahko se sicer vozimo nazaj do Raven, kar pot podaljša za več kot deset kilometrov, poleg tega moramo čez hrib, kjer se cesta dvigne na več kot tisoč metrov nadmorske višine in je trenutno še zaledenela ter prevozna zgolj z zimsko opremo. To je tako časovno kot finančno nevzdržno. Ne govorimo namreč o nekaj tednih, temveč letih,« opozarja Kotnik.

Dodatne rušitve

Obvozi niso edina težava, s katero se srečujejo domačini ob predvidenem gradbišču tretje razvojne osi, ki bo, ko bo zgrajena, Koroško povezala z Velenjem in enkrat tudi z osrednjo prometno žilo, avtocesto A1. Kot opozarja Kotnik, je velika težava, ker se projekti tudi ves čas spreminjajo.

Ob tem opozarja še na dodatne rušitve stanovanjskih hiš, ki pred ogledom terena niso bile predvidene. »Od petindvajsetih hiš jih bo kar dvanajst porušenih. Prej se je govorilo o treh ali štirih. Če vemo, da skoraj v vsaki hiši živita po dve družini, bo nov dom iskalo štiriindvajset družin. Nekaj se jih je o prodaji sicer že dogovorilo,« pojasnjuje sogovornik in poudarja, da bodo največje žrtve gradnje tisti, ki bodo tam ostali.

»Kakšni so časovni načrti za gradnjo, za zapore, kje bodo urejeni obvozi zaradi zapor, kje sploh bomo tu živeči krajani imeli dostop do službe, šole, vrtca, zdravnika, trgovine, nasploh do sveta? Praksa, ki je bila uveljavljena pred letom z zaporo lokalne ceste proti Velenju, se ne sme nikakor ponoviti!« so jasni v Civilni iniciativi Velunja.

FOTO: Gradbišče tretje razvojen osi lani spomladi. Pristojni so se radi pohvalili, kako napreduje gradnja, navadno pa so pozabili na številne tegobe, s katerimi so morali živeti tamkajšnji prebivalci. Mnogi se bojijo, da bo prometni kolaps zaradi gradnje preostalih odsekov še večji. Jim bodo odgovorni prisluhnil in bodo pred glavnimi posegi uredili ustrezne obvoze? 

Foto: MOV


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.