© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Občina svetuje
Čas branja 4 min.

Prometna nočna mora: Domžale in okoliške ceste na udaru. Kako mimo gneče?


D.K.
25. 9. 2025, 05.10
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Zakaj je v Domžalah vsak dan gneča? Razlogov ni malo. Občina priznava, da bo promet še nekaj časa težaven, in poudarja, da brez potrpežljivosti na cesti ne bo šlo.

avtocesta
Primož Lavre
Gre za eno izmed najbolj prometno obremenjenih lokacij v Sloveniji.

Na odseku štajerske avtoceste med priključkoma Domžale in Šentjakob so se ta teden začela prva gradbena dela v sklopu projekta širitve štajerske avtocestne vpadnice v Ljubljano v šestpasovnico. Pojavile pa so se tudi prve težave. Že prvi dan po začetku gradbenih del je na celotnem območju občine Domžale, v času jutranje konice, promet povsem ohromel. Zato je tudi v prihodnje pričakovati zastoje in zamude.

Tako je od ponedeljka, 22. septembra 2025, do predvidoma sredine decembra zaradi rekonstrukcije sredinskega ločilnega pasu na avtocestnih odsekih Krtina–Domžale–Šentjakob–LJ (Zadobrova) vzpostavljena delna zapora smernega vozišča v obe smeri. Sanacijska dela, ki jih vodi Dars, d. d., bodo potekala v več fazah, zaključek celotnega projekta z vzpostavitvijo tretjega pasu pa je načrtovan do konca leta 2027.

Celoten projekt, ki bo sicer potekal v dveh etapah, naj bi bil zaključen do konca leta 2027, ves čas pa bo promet v obe smeri potekal po dveh pasovih.

Dela bosta izbrana izvajalca, podjetji CGP in Pomgrad, izvajala v dveh etapah

Prva etapa zajema odsek med Domžalami in Šentjakobom, rok za izvedbo del je 355 dni od uvedbe v delo. Druga pa odsek med Šentjakobom in razcepom Zadobrova, kjer je rok 430 dni od uvedbe v delo. Etapi bosta po zagotovilih pristojnih na Darsu potekali vzporedno, tako da se roka prekrivata.

Prva faza vključuje preureditev sredinskega ločilnega pasu na odseku Domžale–Šentjakob, ki bo predvidoma trajala do 15. decembra 2025. Po zimski prekinitvi se dela nadaljujejo marca 2026, zaključek celotnega projekta je načrtovan do konca leta 2027.

V času del bo na odseku zagotovljena ureditev dveh pasov proti Ljubljani in dveh proti Mariboru. Do predvidoma sredine decembra bo promet na tem odseku potekal po dveh zoženih pasovih v vsako smer, omejitev hitrosti pa bo ob vstopanju v delno zaporo 60 kilometrov na uro, v območju zapore pa 80 kilometrov na uro.

Preberite še

V zimski sezoni naj nato dela na vozišču ne bi potekala oziroma morda le na krajšem odseku, medtem ko naj bi se spomladi začela še dela za širitev avtoceste z ukinitvijo sedanjega odstavnega pasu.

Vozniki v kolonah tarnajo, občina Domžale svetuje javni prevoz in sopotništvo

Možne so zgostitve na občinski cesti zaradi krajšega pospeševalnega pasu na priključku Domžale, so pred začetkom gradbenih del pojasnili pristojni.

Po torkovem kolapsu pa smo na občino Domžale, kjer poudarjajo, da brez potrpežljivosti na cesti ne bo šlo, naslovili vprašanja, ali načrtujejo morebitne dodatne rešitve glede zastojev in kaj svetujejo voznikom.

»Poleg investicij, ki jih izvaja Občina Domžale, se na območju občine trenutno izvajajo tudi dela na mostu čez Kamniško Bistrico ter na avtocestnem odseku med Krtino in Ljubljano, ki vplivajo na prometne tokove skozi Domžale. Voznikom svetujemo spremljanje prometnih informacij in, kjer je mogoče, uporabo javnega prevoza, sopotništva in drugih alternativnih oblik potovanja,« so za Svet24 navedli na domžalski občini.

Ob tem voznikom priporočajo tudi prilagoditev časa poti, da se izognejo največjim konicam.

Zapora bo organizirana z nadstandardnim prečnim profilom glede na tovrstne zapore

Vodja Darsove službe za upravljanje s prometom in prometno varnostjo Zvonko Zavasnik je sicer pred začetkom gradbenih del izpostavil, da bosta v celotnem poteku del za širitev štajerske vpadnice v šestpasovnico urejena po dva prometna pasova v vsako smer. Čeprav bosta ožja, bosta vseeno širša od pasov v drugih podobnih delnih prometnih zaporah in bosta predstavljala nadstandard. 

Večjega dodatnega vpliva na pretočnost prometa na enem bolj obremenjenih avtocestnih odsekov v državi z izrazito jutranjo in popoldansko konico in brez bistvenih nihanj prometne obremenitve skozi leto tako na Darsu ne pričakujejo. Edina težava bi lahko v tej prvi fazi bil krajši pospeševalni pas na priključku Domžale, zaradi česar bi lahko prišlo do zastoja na občinski cesti, je pojasnil Zavasnik.

Projekt sicer vključuje vzpostavitev stalnega prometnega profila s tremi voznimi pasovi (3,75 metra + 3,75 metra + 3,5 metra) brez odstavnih pasov, razširitev obstoječega odstavnega pasu za približno 1,5 metra in izgradnjo SOS-niš, obnovo voziščne konstrukcije, poenotenje ustroja ceste, ureditev nezelenega sredinskega ločilnega pasu, novo prometno opremo, ukrepe varovanja okolja (PHO) in nadzorovano odvodnjavanje ter postavitev videonadzora in SNVP-portalov.

Dars
Dars
Na Darsu vse voznike pozivajo, naj redno spremljajo in preverjajo stanje na cesti in prometna obvestila.

Po koncu rekonstrukcije odseka v šestpasovnico, ki je po navedbah Darsa tehnično zelo zahteven poseg, ki je terjal večletne priprave, bodo na vsakem smernem vozišču trije vozni pasovi. Na levem in sredinskem bo omejitev 130, na desnem pa 110 kilometrov na uro.

Gradnja mostu čez Kamniško Bistrico

Glede gradnje mostu čez Kamniško Bistrico pa so na domžalski občini za Svet24 pojasnili, da so investitor Ministrstvo za infrastrukturo Republike Slovenije, Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI) in sofinancer Občina Domžale v mesecu avgustu z izbranim izvajalcem del IPI, izvajalski in projektantski inženiring, d. o. o., podpisali pogodbo za izvedbo del »Rehabilitacija mostu (LJ0084) čez Kamniško Bistrico«.

Z izbranim izvajalcem je bila v preteklem tednu že izvedena uvedba v delo, pogodbeni rok za izvedo gradbenih del pa je deset mesecev od datuma uvedbe v delo.

Kamniška Bistrica
Občina Domžale
Gradnja mostu čez Kamniško Bistrico.

V času gradnje bo promet potekal po montažnih mostovih z občasnimi zaporami oziroma z ureditvijo semaforiziranega enosmernega prometa. Izgradnjo mostu bo po navedbah občine koordinirala Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo.

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.