Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Dobre ocene varnosti novega Clia: za potnike in pešce


M. M.
31. 8. 2012, 00.00
Posodobljeno
10:07
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

clio.jpg
Renault
Foto: Renault

##IMAGE-3401425##

Clio III je bil prvi avtomobil v svojem razredu, ki je po varnostnih trkih EuroNCAP leta 2005 prejel oceno pet zvezdic in je bil s tem najbolje ocenjen v svojem razredu. Z njegovim naslednikom, novim Cliom je bilo torej treba doseči še več. Zaradi tega so pri Renaultu razvili rešitve, pri katerih so upoštevali dognanja iz proučevanja dejanskih prometnih nesreč in vedenja v prometu, pri tem pa uveljavili še bolj celovit in učinkovit pristop za zagotavljanje varnosti potnikov. Iz Renaulta so danes sporočili, da je tudi novi model Clia po preskusih pasivne varnosti, ki jih je izvedla neodvisna ustanova EuroNCAP, prejel pet zvezdic. Novi Clio s 85-odstotnim dosežkom v skupni oceni presega oceno svojega predhodnika in se uvršča med najboljše modele v svojem razredu, saj je prejel najvišje ocene tudi za zaščito otrok in pešcev ter za varnostno opremo.

Zaščita odraslih potnikov

V primeru čelnega trka potnika na prednjih sedežih ščitijo dve izjemno učinkoviti čelni varnostni blazini in varnostna pasova, od katerih ima vsak tudi zategovalnik in omejevalnik zatezne sile, ki je umerjen na silo 400 daN. Vsi sedeži zadaj so opremljeni s tritočkovnimi varnostnimi pasovi, stranska pa imata tudi omejevalnika zatezne sile.

Renaultova tehnološka inovacija Fix4sure, ki so jo razvili za preprečevanje zdrsa telesa pod varnostnim pasom v primeru čelnega trka (submarining), s posebno grbo v vsakem sedalu in nizko nameščenimi zaponkami varnostnih pasov vse potnike v novem Cliu učinkovito varuje tudi pred tem.

Sorazmerno slabša zaščita, ki jo nudita stranici avtomobila, pomeni, da so bočni trki pogost vzrok težkih ali celo smrtnih poškodb. Zaradi tega je bil novi Clio deležen posebnih rešitev, ki so pripomogle k najboljši oceni: osem točk od osmih možnih. Za do dvakrat hitrejšo zaznavo trka in odziv nanj ima novi model avta na vsaki strani vgrajeni dve tipali – po eno v prednjih vratih in po eno v srednjih stebričkih. Poseben algoritem glede na silovitost trka določa čas in način proženja stranskih varnostnih blazin, ki ščitita glavo in trup.

Zahvaljujoč tem odlikam je Clio skupaj z rezultati preskusnih trkov v drog in od zadaj za zaščito odraslih potnikov prejel 32 točk od skupno 36 možnih, kar je eden najboljših dosežkov vseh časov v segmentu malih avtomobilov, so zapisali v sporočilu za javnost.

Dobre ocene za zaščito otrok in pešcev

Novi Clio je sicer prejel tudi eno najvišjih ocen za zaščito otrok med avtomobili segmenta B: 43 od skupno 49 možnih točk. Prednji del avtomobila je zasnovan tako, da v primeru trka čim bolj omeji tudi poškodbe pešcev. Odbijač nima štrlečih robov, običajno zelo trd spodnji del vetrobranskega stekla pa je zasnovan tako, da čim bolj zmanjša tveganje poškodb. Pokrov motorja je za 20 mm višji, da je lahko med njim in zgodnjimi deli motorja zmečkljivo območje, ki pripomore k omejevanju poškodb. Novi Clio je za zaščito pešcev dobil 24 točk od 36 možnih, s čimer je na tem področju zaščite uvrščen na sam vrh svojega segmenta.

Avto je že serijsko opremljen z regulatorjem in omejevalnikom hitrosti, opozorilno lučko in zvok za neuporabo varnostnih pasov na vseh sedežih ter sistemom za nadzor stabilnosti ESC. Tako je prejel najvišjo oceno, sedem zvezdic, ki je prav tako najvišja tovrstna ocena v tem segmentu, so med drugim še navedli v Renaultu.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.