Nik Škrlec: Skrivnost spomina je v tem, kako se z njim ukvarjamo
Igralec Nik Škrlec je ob izidu svoje knjige Pozabi vse, kar veš o spominu govoril o tehnikah pomnjena, ki jih je ponazoril s svojimi preverjenimi izkušnjami.

Kot je Nik Škrlec rekel v pogovoru z Bernardo Žarn, je v gimnaziji, ki jo je obiskoval v Brežicah, hlepel za tem, da bi imel fotografski spomin. Toda kmalu je ugotovil, da fotografski spomin v popolnem filmskem smislu ne obstaja.

»Ni človeka, ki bi katero koli stvar brez truda neskončno dolgo obdržal v spominu in ob tem ohranil svoj razum ter živel normalno življenje,« je rekel. Skrivnost spomina je v tem, kako ga človek zna uporabljati.
Brez panike
Marsikaterega od včerajšnjih poslušalcev je pri tem potolažil s tem, ko je opisal primere svoje lastne pozabljivosti, npr., da se ne spomni, kje je pustil kolo, in da gre nekam po nekaj, a se na cilju ne spomni, po kaj je šel.
Taka pozabljivost je lahko samo posledica nezbranosti. Za uspešno pomnjenje je predpogoj naša pozornost. Kot primer je navedel njemu in mnogim drugim znano vprašanje, ali smo ob odhodu od doma zaklenili vrata in ali smo izklopili likalnik. Ker smo bili ob odhodu nepozorni, se pravi z mislimi že nekje drugje, se zaklepanja ne spomnimo.

Zdrsi spomina so po njegovih besedah značilni za vsa starostna obdobja.
Naučimo se brskati
Pomembno je, da spomin izsledimo v celoti vsega, za spominom moramo brskati, je rekel. »Naša uspešnost je v tem, da se naučimo brskati po spominu,« je rekel. Lažje izbrskamo tisto, kar si bolj zapomnimo, bolj pa si zapomnimo tisto, kar smo povezali s svojimi čustvi, čuti in domišljijo. Vonj lahko pripelje so spominov, prav tako lahko spomin oživi, če smo stvar ali dogodek povezali za lažje pomnjenje z nekim prostorom, in ko potem pomislimo na prostor, se spomnimo stvari ali dogodka.

Nik Škrlec, ki je bil leta 2016 državni prvak v recitiranju decimalk števila pi (naštel jih je 3.141), letos pa je na takem tekmovanju zdrsnil pri šeststoti decimalki, si številke zapomni tako, da jih v domišljiji spremeni v like in prizore, npr., da v dvojki vidi laboda in v devetki teniški lopar.
»Moje gorivo za ustvarjalnost«
»Tehnike pomnjenja so postale del mene in ukvarjanje s spominom je zame izpolnjujoče. Sploh ne zaradi rezultatov in dosežkov, ki so vidni navzven, ampak zaradi vseh stranskih učinkov, ki jih takšno raziskovanje prinaša. Opažam, da sem bolj zbran, lažje in bolje usmerjam svojo pozornost in prepoznam utrujenost svojih misli. Zavedam se svojih miselnih procesov in delovanja lastnega spomina. Postal sem bolj prepričan o svojih umskih sposobnostih in svoj spomin razumem čisto drugače. Zame sploh ni skladišče informacij, ampak neverjeten sistem, ki me vedno znova preseneča. Je moje gorivo za ustvarjalnost,« poudarja Nik Škrlec. Kot mojster pomnjenja zadnja leta tehnike pomnjenja tudi uči. Zdaj je o spominu, kot rečeno, napisal knjigo. V tem svojem prvencu preplete teorijo in dosežke znanosti, ki pa jih podaja poljudno, z lastnimi spoznanji.
Na včerajšnji predstavitvi, kjer je zbrane pozdravila tudi direktorica Posavskega muzeja Brežice Alenka Černelič Krošelj, je Nik Škrlec med udeležence razdelil tri nagrade, ki so jih prejeli za svojo uspešnost na hitrem kvizu. Mojster pomnjenja je v kvizu preizkusil spomin obiskovalcev z vprašanji, ki so se nanašala na nekatere podrobnosti iz pravkar končanega pogovora med njim in Bernardo Žarn.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se