© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 3 min.

Bo Murska Sobota notarsko okrnjena?


vestnik
Rok Šavel
9. 8. 2025, 16.27
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Poslanec Jožef Horvat sprašuje ministrico za pravosodje Andrejo Kartič o usodi razpisa prostega notarskega mesta v Murski Soboti po upokojitvi ene od notark in v poslanskem vprašanju razkriva potencialno sporno dogajanje okoli tega.

1cf5a179cdb2ae11229054b399ef8086.jpeg
Nataša Juhnov
Konec letošnjega leta ena izmed treh notark v Murski Soboti odhaja v pokoj, pri čemer ministrstvo za pravosodje naj ne bi objavilo razpisa prostega notarskega mesta.

Notarske storitve v Sloveniji sodijo med strogo regulirane poklice, ki jih zakon določa kot javno službo. Pravila opravljanja dela, pogoje za imenovanje in pristojnosti notarjev ureja Zakon o notariatu, nad izvajanjem pa bdi ministrstvo za pravosodje, pri čemer ima pomembno vlogo tudi Notarska zbornica Slovenije. Notarji opravljajo naloge v javnem interesu – od overitev podpisov in pogodb do sestavljanja notarskih zapisov, hranjenja listin in izvajanja določenih opravil po nalogu sodišč.



Število in sedeže notarskih mest določa ministrstvo, pri čemer mora biti po zakonu na območju vsakega okrajnega sodišča najmanj eno notarsko mesto. Na območjih z večjo koncentracijo prebivalstva ter intenzivnejšim gospodarskim poslovanjem pa mora biti glede na obseg poslovanja določeno število notarskih mest tako, da pride najmanj po en notar na vsakih 20.000 prebivalcev.

cigler kralj jozef horvat-jure klobcar.jpg
Jure Klobčar
Horvat opozarja, da je pri podaji mnenja o "nepotrebnosti razpisa" sodelovala tudi ena izmed soboških notark, ki bo od tega imela neposredno poslovno korist.



Proti konkurenci?

V Murski Soboti trenutno delujejo trije notarji oziroma notarke: Alenka Ratnik, Marija Ternar in Romana Gajšek. Konec letošnjega leta bo v pokoj odšla Ternarjeva, kar bo sprostilo eno od treh notarskih mest v pomurski prestolnici. Namesto da bi ministrstvo po ustaljenem postopku razpisalo prosto mesto, je Notarska zbornica Slovenije na julijski seji izvršnega odbora ministrstvu podala mnenje, da razpis ni smotrn in potreben, saj naj bi, kot navaja poslanec Jožef Horvat (NSi), »trenutni obseg pristojnosti notarjev in neusklajena tarifa z rastjo življenjskih potrebščin onemogočala poslovanje večine notarskih pisarn, ki se soočajo s finančnimi in kadrovskimi težavami.«



Posebej zanimivo je, kot nadaljuje Horvat, da v izvršnem odboru zbornice sedi tudi ena izmed soboških notark. Po javno dostopnih podatkih gre za Romano Gajšek, ki je ena najbolj prepoznavnih notark v regiji in širše. Po podatkih poslovnih rezultatov je med vodilnimi zaslužkarji v stroki – lani je njen promet dosegel skoraj pol milijona evrov. Kot opozarja poslanec, lahko takšno sodelovanje pri odločanju, ki ima lahko neposredne koristi za člana odbora, pomeni omejevanje konkurence, še posebej, ker se omenjena iz odločanja ni izločila.

notarska zbornica bobo.jpg
Bobo
Pomembno vlogo pri organizaciji notarske dejavnosti v državi ima Notarska zbornica Slovenije, kjer je v izvršnem odboru tudi soboška notarka Romana Gajšek.
Horvat je ministrci za pravosodje Andreji Katič zastavil vrsto vprašanj o tem, zakaj bi prav v Pomurju ukinili eno notarsko mesto, čeprav primerljive in celo manj donosne pisarne v drugih slovenskih krajih, kot denimo v Ilirski Bistrici, Kamniku, Ljutomeru, Ormožu, Postojni, Slovenj Gradcu, Radljah ob Dravi, Slovenskih Konjicah, Tolminu in Zagorju ob Savi, ohranjajo.

Notarsko delo bi lahko nadaljevala zaposlena v pisarni


»V navedenih primerih s strani ministrstva ni bilo nobenega vprašanja o smotrnosti razpisa in tudi izvršni odbor zbornice ni dal nobenega mnenja, ne glede na to, da ima pisarna manjši prihodek. Prav tako se ne pojavljajo vprašanja o smotrnosti razpisov v Ljubljani, kjer je določenih 21 notarskih mest,« opozarja Horvat. Poudarja, da notar posluje kot samostojni podjetnik s pristojnostmi, določenimi v zakonu, zato se mora vsak kandidat, ki se prijavi in začne poslovati, zavedati prevzetega tveganja. »Če se mu ne bo splačalo poslovati, bo pisarno zaprl,« dodaja.

Po njegovih besedah se je do zdaj izkazalo, da so za zagotavljanje dostopnosti in potreb prebivalstva po notarskih storitvah v Murski Soboti potrebni trije notarji. Če bo ministrstvo enega »ukinilo«, lahko to povzroči negativne posledice za dostop prebivalcev do storitev. Dodatno opozarja tudi na človeško plat zgodbe. V pisarni Ternarjeve namreč že leta deluje uigrana ekipa – poleg notarke še tajnica ter diplomirana pravnica z opravljenim pravosodnim izpitom, ki v pisarni dela že 17 let. Ta pravnica izpolnjuje vse pogoje, da bi lahko postala notarka in tako prevzela posel ter ohranila pisarno odprto, če bi ministrstvo razpis objavilo. S tem bi se ohranila kontinuiteta dela, prebivalcem pa dostop do storitev, ki jih v vsakdanjem življenju pogosto nujno potrebujejo.

Andreja Katič
Jure Klobčar
Poslanec Jožef Horvat se je s vprašanji o dostopnosti do notarskih storitev v Murski Soboti in Pomurju obrnil na pristojno ministrico za pravosodje Andrejo Katič.
Vendar pa, kot izhaja iz Horvatovega poslanskega vprašanja, ministrstvo po analizi iz leta 2022 meni, da je notarjev preveč, in da naj pisarne z manjšim prihodkom preprosto zaprejo. Horvata tako zanima, ali resnično razpisa za prosto notarsko mesto v Murski Soboti ne bo. Če to drži, od ministrice zahteva utemeljitev za zmanjšanje dostopa prebivalcev do notarskih storitev prav v Pomurju, upoštevajoč ohranjanje pisarn v drugih krajih s primerljivimi okoliščinami. »Prosim za podatke, koliko državljanov geografsko spada na področje posameznega notarja (koliko državljanov je na določenem področju in koliko notarjev to področje pokriva),« zaključuje v poslanskem vprašanju pomurski poslanec.

© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.