Za tragedijo na Poljanah eno leto zapora manj
Ena najhujših prometnih nesreč na Slovenskem, ki je 19. aprila 2005 na Poljanskem klancu zahtevala kar osem življenj, med njimi tudi življenje 5-letne deklice, je dobila sodni epilog tudi na Višjem sodišču. To je je 28-letnega Ljubljančanu Sašu Čurmanu, vozniku kombija, znižalo prisojeno kazen novomeškega okrožnega sodišča.


Resda je za nesrečo, ki bi ji po kazenskem zakoniku lahko prisodili do 8 let zapora, štiriletni zapor predlagala že okrožna državna tožilka Renata Brodarič Trontelj, a je takrat petčlanski senat pod predsedstvom sodnice Milojke Gutman Čurmanu dosodil 5 let zapora z enoletnim odvzemom vozniškega izpita B kategorije in plačilom sodnih stroškov.
Višje sodišče je ukrep odvzema izpita zavrnilo, saj da je zapor povsem primerna kazen za posledice trenutka nepazljivosti.
Sašo Čurman krivde za povzročitev nesreče nikoli ni priznal. Dejal je, da se je na zatožni klopi novomeškega sodišča znašel zgolj zaradi površnosti policistov in napačnih zaključkov sodnega izvedenca ter da bi morali soditi hrvaškemu vozniku tovornjaka Dubravku Tresku.
Sodišče je po obširnem in natančnem kazenskem postopku, po zaslišanju številnih prič, izvedenca in na podlagi materialnih dokazov zaključilo, da je za nesrečo odgovoren voznik kombija takrat 25-letni Sašo Čurman iz Ljubljane, ki je na Poljanskem klancu na dolenjski hitri cesti preko neprekinjene sredinske črte zapeljal na nasprotni pas, po katerem je ravno v tistem trenutku z vlačilcem, na katerem je bilo naloženih osem osebnih avtomobilov, pripeljal Hrvat Dubravko Tresk.
“Tresk je res vozil nekoliko prehitro, a ob tem izrecno poudarjam, da je ta vozil po svojem pasu. Šlo je za hipno nepazljivost, za nezavedno malomarnost, saj je Čurman vozil prej počasi kot prehitro, a prišlo je do trka s tako usodnimi posledicami. Pri odločanju o višini kazni smo vzeli v obzir obdolženčevo stanje, kot ga je prikazala obramba, a ne moremo mimo posledic nesreče, zaradi katere je bilo toliko družin ob svoje najdražje,” je sodbo lani pojasnila sodnica Gutmanova.
Kot je pokazal postopek na sodišču, je torej na nasprotni pas zapeljal kombi. Ta je najprej oplazil vlačilca, naloženega z osmimi osebnimi avtomobili v dveh etažah. Kombi je zaneslo s ceste, priklopnik pa je zapeljal na nasprotni pas in se prevrnil ter prelomil, z njega so popadali še naloženi avtomobili, vse to pa je pokopalo golfa in xsaro.
V njih ukleščenim ljudem ni mogel nihče pomagati, eksplozije zaradi poškodovanih rezervoarjev za gorivo so bile premočne. Grmado pločevine je zajel močan ogenj. V ognju je umrlo osem ljudi, štiri v golfu in štiri v xsari, štiri osebe pa so bile poškodovane.
Čurmanov zagovornik Emil Zakonjšek je že na sojenju v Novem mestu poudaril, da tožilstvu ni uspelo dokazati krivde obdolženca niti v smislu nezavedne malomarnosti, saj imajo dokazi več pomanjkljivosti, zaradi česar ne moremo trditi, da se je nesreča zgodila, kot jo opisuje tožilstvo.
Ponovno je opozoril na nenatančno delo policije, ki je že ob ogledu kraja nesreče krivdo pripisala Čurmanu.
Zagovornik in Čurman sta zato na seji ljubljanskega Višjega sodišča pred mesecem dni zahtevala razveljavitev sodbe in vrnitev primera v ponovno sojenje na novomeško sodišče, a pred spremenjeni senat, saj naj bi bil prvi preveč pod vplivom javnosti, ki je že takoj po nesreči razglašala, da je za nesrečo kriv Čurman.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se