Industrija novic odloča, kaj je res in kaj ni


Nikodemovi dnevi, ki letos potekajo pod skupnim naslovom Resnica in sočutje, so se sinoči v Zavodu Friderika I. Barage zaključili z zanimivim tematskim večerom o medijih. O tem, kako nas obveščajo, in o tem, kako nas lahko naredijo ali uničijo, sta razmišljala medijski strokovnjak in kolumnist Dejan Steinbuch ter Jurij Paljk, urednik Novega lista, katoliškega tednika v slovenski manjšinski skupnosti v Italiji. Dogodek je povezoval Janez Gril.

Gosta sta se strinjala, da so mediji za vsako družbo ključnega pomena, saj so dandanes ljudje že dobesedno željni informacij in od njih celo odvisni. A kakšne novice jim mediji ponujajo? Koliko resnic se skriva v njih? Kje so meje med zasebnim in javnim, kaj pomeni pravica javnosti do obveščenosti?
Kot je izpostavil Dejan Steinbuch, je največji problem v Sloveniji, da se novinarji bojijo politikov in ne obratno, iz česar sledi ubogljivost in upogljivost novinarjev, raziskovalnega novinarstva pa skoraj ni več. Tudi lastniška struktura medijev narekuje avtonomnost oz. neavtonomnost sedme sile. Tako prihaja do samocenzure novinarjev. Tudi s pomočjo zadnjih aktualnih primerov v Sloveniji - obtožba Reporterjevega fotoreporterja, ker je v parlamentu fotografiral mobilni aparat in sporočilo na njem nekdanje predsednice Vlade Alenke Bratušek ter sodno preganjanje novinarke Dela,i je objavila zaupno gradivo Sove o desničarskih ekstremistih - je Steinbuch ugotavljal, da je novinarstvo pod pritiskom politikov, gospodarskih elit in še koga in da je praksa v tujini marsikje drugačna.

To je potrdil tudi drugi gost, ki prihaja iz italijanskega okolja, Jurij Paljk, in izpostavil primer Berlusconija, ki je kljub temu, da letno za odvetnike nameni skoraj pol milijona evrov, prišel pod roko pravice in je danes obstojen in se prisiljen umakniti iz politike in javnega življenja. Poudaril je še, da imajo mediji še posebno, dodatno vrednost za manjšinsko skupnost - kot posredovalci informacij v slovenskem jeziku so temeljnega pomena za sam obstoj skupnosti, krepijo njeno samozavest in zaupanje vase. Ker je Novi list katoliški tednik, pa je večkrat povedal, da so kar »manjšina v manjšini«.
Gosta sta se zavzela za avtonomijo pri novinarskem delu, ter zaključila, da kljub težkemu stanju v naših medijih in mnogim napovedim črne prihodnosti zlasti tiskanim medijem, čemur botruje tudi gospodarska kriza in vse ožji oglaševalski kolač, verjameta, da bodo na trgu ostali dobri in kvalitetni mediji. Ljudje potrebujemo informacije, a iskali jih bodo v medijih, ki jim bodo zaupali in verjeli. Kredibilnost na dolgi rok se torej izplača.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se