Bruselj za prodajo vozil na notranje zgorevanje tudi po letu 2035
Evropska komisija pričakovano predlaga omilitev prepovedi prodaje vozil na fosilna goriva po letu 2035. Motorji z notranjim zgorevanjem bi ostali na cestah, a pod pogoji.
Evropska komisija je danes predstavila t. i. Avtomobilski paket, s katerim predlaga odpravo popolne prepovedi prodaje novih vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem v EU, ki je bila predvidena za leto 2035. Namesto 100-odstotnega zmanjšanja emisij CO2 komisija zdaj predlaga 90-odstotni cilj. To pomeni, da bodo motorji z notranjim zgorevanjem, priključni hibridi in hibridi imeli svoje vloge na trgu tudi po letu 2035.
Preostalih deset odstotkov emisij bodo morali proizvajalci kompenzirati z uporabo nizkoogljičnega jekla, proizvedenega v uniji, ali s proizvodnjo vozil na e-goriva in biogoriva. S tem želi Bruselj ohraniti močan tržni signal za električna vozila, a hkrati industriji ponuditi več prožnosti.
Razogljičenje ostaja obvezno za službena vozila velikih podjetij
Pomemben del novega paketa je iniciativa za razogličenje službenih vozil. Komisija predlaga obvezne nacionalne cilje za velika podjetja glede deleža vozil z ničelnimi ali nizkimi emisijami v njihovih voznih parkih.
Kot utemeljujejo v Bruslju, službena vozila prevozijo večje število kilometrov na leto kot zasebna, poleg tega pa ta vozila kasneje polnijo trg rabljenih avtomobilov, kar bo koristilo vsem potrošnikom. Pogoj za javno finančno podporo pri nakupu takšnih vozil bo, da so "narejena v EU".
"Inovacije. Čista mobilnost. Konkurenčnost. To so bile letos glavne prioritete v naših intenzivnih dialogih z avtomobilskim sektorjem, civilno družbo in deležniki. In danes jih naslavljamo vse skupaj," je ob predstavitvi paketa dejala predsednica Evropske komisijeUrsula von der Leyen.
Spremembe tudi za kombije in spodbude za baterije
Paket prinaša prožnost tudi pri ciljih za leto 2030. Za segment kombijev, kjer je elektrifikacija strukturno težja, se cilj zmanjšanja izpustov CO2 znižuje s 50 na 40 odstotkov.
Za krepitev evropske neodvisnosti komisija namenja 1,8 milijarde evrov za "Battery Booster", pospeševalnik za razvoj baterij, ki vključuje 1,5 milijarde evrov brezobrestnih posojil za proizvajalce baterijskih celic v Evropi. Obenem t. i. avtomobilski omnibus oziroma zakonodajni sveženj za poenostavitev pravil predvideva zmanjšanje birokracije, kar naj bi industriji prihranilo približno 706 milijonov evrov letno.
Podpredsednik Evropske komisije pristojen za industrijo Stephane Sejourne je poudaril, da EU s tem svojih podnebnih ciljev ne postavlja pod vprašaj. "Cilji ostajajo enaki, le način izračuna se spreminja," je pojasnil.
Posebne obravnave bodo deležni mali električni avtomobili, dolgi do 4,20 metra. Do leta 2035 bodo proizvajalci lahko koristili "super kredite" za cenovno dostopna električna vozila, izdelana v EU, kar naj bi spodbudilo njihovo proizvodnjo in prodajo.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se