© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Istrski ipsilon
Čas branja 1 min.

Dobra novica tudi za Slovence: Hrvaška odprla obe cevi predora Učka


STA
D.K.
26. 9. 2025, 12.05
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Na Hrvaškem je danes stekel promet skozi obnovljeno staro cev predora Učka, ki je bila zaprta vse od odprtja nove cevi septembra lani.

predor tunel učka.jpg
BOBO
Prvotna cev predora je doživela temeljito prenovo.

S tem je eden ključnih prometnih objektov, dolg 5630 metrov, ponovno popolnoma prevozen. Predor povezuje Istro s Kvarnerjem in je del tako imenovanega istrskega ipsilona, kjer naj bi celoten projekt zaključili do konca leta 2026.

Gre za enega največjih infrastrukturnih projektov na istrskem ipsilonu

Prvotna cev predora, odprta že leta 1981, je doživela temeljito prenovo, vredno 25 milijonov evrov. Upravljavec Bina Istra poudarja, da je šlo za enega največjih posegov na tem odseku avtoceste.

Do zdaj se je ves promet odvijal po novi cevi, kar je povzročalo gnečo in večje tveganje. Po odprtju obeh cevi se bo pretočnost bistveno izboljšala, promet pa postal varnejši, je ob slovesnosti dejal direktor Bine Istre Dario Silić.

Preberite še

Cestnina za odsek od Pulja do Učke ostaja nespremenjena – 11,40 evra v eno smer, kar je skoraj toliko kot tedenska vinjeta v Sloveniji.

Na istrskem ipsilonu se odvija približno tretjina turističnega prometa

Predor Učka je eden od najpomembnejših infrastrukturnih objektov na Hrvaškem. Je tretji najdaljši predor v državi, daljša sta Mala Kapela s 5821 metri in Sv. Rok s 5679 metri dolžine.

nsl PPVRH-UCKA 25-9_25 -
Vlada RH
Promet skozi hrvaški predor Učka od danes skozi obe cevi.

Na istrskem ipsilonu se odvija približno tretjina turističnega prometa. Skozi predor Učka vsak dan pelje okoli 14.000 vozil, v poletnih mesecih pa približno 18.000. V zadnjih 40 letih je šlo skozenj po Silićevih besedah 80 milijonov potnikov, ne da bi se pri tem kdo smrtno ponesrečil.

Projekt izgradnje in modernizacije vzhodnega kraka istrskega ipsilona vključuje tri faze – avtocestni odsek Pazin–Učka, predor–Matulji ter gradnjo druge cevi. Dela so se začela leta 2016, ocenjena vrednost celotnega projekta pa znaša 570 milijonov evrov. Zaključek je predviden v štirih letih.

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.