Dobra novica tudi za Slovence: Hrvaška odprla obe cevi predora Učka
Na Hrvaškem je danes stekel promet skozi obnovljeno staro cev predora Učka, ki je bila zaprta vse od odprtja nove cevi septembra lani.

S tem je eden ključnih prometnih objektov, dolg 5630 metrov, ponovno popolnoma prevozen. Predor povezuje Istro s Kvarnerjem in je del tako imenovanega istrskega ipsilona, kjer naj bi celoten projekt zaključili do konca leta 2026.
Gre za enega največjih infrastrukturnih projektov na istrskem ipsilonu
Prvotna cev predora, odprta že leta 1981, je doživela temeljito prenovo, vredno 25 milijonov evrov. Upravljavec Bina Istra poudarja, da je šlo za enega največjih posegov na tem odseku avtoceste.
Do zdaj se je ves promet odvijal po novi cevi, kar je povzročalo gnečo in večje tveganje. Po odprtju obeh cevi se bo pretočnost bistveno izboljšala, promet pa postal varnejši, je ob slovesnosti dejal direktor Bine Istre Dario Silić.
Cestnina za odsek od Pulja do Učke ostaja nespremenjena – 11,40 evra v eno smer, kar je skoraj toliko kot tedenska vinjeta v Sloveniji.
Na istrskem ipsilonu se odvija približno tretjina turističnega prometa
Predor Učka je eden od najpomembnejših infrastrukturnih objektov na Hrvaškem. Je tretji najdaljši predor v državi, daljša sta Mala Kapela s 5821 metri in Sv. Rok s 5679 metri dolžine.

Na istrskem ipsilonu se odvija približno tretjina turističnega prometa. Skozi predor Učka vsak dan pelje okoli 14.000 vozil, v poletnih mesecih pa približno 18.000. V zadnjih 40 letih je šlo skozenj po Silićevih besedah 80 milijonov potnikov, ne da bi se pri tem kdo smrtno ponesrečil.
Projekt izgradnje in modernizacije vzhodnega kraka istrskega ipsilona vključuje tri faze – avtocestni odsek Pazin–Učka, predor–Matulji ter gradnjo druge cevi. Dela so se začela leta 2016, ocenjena vrednost celotnega projekta pa znaša 570 milijonov evrov. Zaključek je predviden v štirih letih.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se