"Želimo si boljše promocije naših zgodb"
Turistično in kulturno društvo Celje letos praznuje 150 let. Malo je organizacij in društev, ki se lahko pohvalijo s tako dolgo in bogato zgodovino. Razgibana ni le preteklost društva, marveč tudi sedanjost, saj ustvarja nove zanimive projekte, ki lahko prispevajo k še večji turistični prepoznavnosti Celja. Praznovanje častitljivega jubileja sovpada s koronačasom, a v društvu verjamejo, da jim bo jubilej uspelo obeležiti tako, kot so si zamislil. O vsem tem smo se pogovarjali z Matijo Golnerjem, predsednikom Turističnega in kulturnega društva Celje.

Kakšen pomen imata dolgoletna zgodovina in tradicija delovanja društva za današnji čas, kakšno zavezo predstavljata za sedanje Turistično in kulturno društvo Celje kot naslednika nekdanjega olepševalnega društva?
Pred četrt stoletja smo se ob praznovanju 125-letnice društva prvič bolj sistematično ozrli v zgodovino društva, v prejšnjih obdobjih temu ni bila posvečena večja pozornost. Tudi ob 140-letnici je bil narejen pomemben vpogled v zgodovino, ko so v Zgodovinskem arhivu Celje iz Graškega arhiva pridobili prepis ustanovne listine, torej sklepceljskega mestnega sveta o ustanovitvi Olepševalnegadruštva mesta Celje (Verschönerung Verein der Stadt Cilli), tako da imamo zdaj tudi dokumentiran vir o tem. Na ta način počasi odkrivamo, odstiramo izredno bogato zgodovino delovanja našega društva. To je tudi osnova za vse naše prihodnjedelovanje.
Pridobitev prostorov v Kvartirni hiši leta 2011 je bila zagotovo velika prelomnica v novejši zgodovini društva in je odprla nove možnosti za njegovo še kakovostnejše delovanje. In tudi za prepoznavnost društva, saj je Kvartirna hiša povezana z znamenito ljubezensko zgodbo med Sofijo Hess in Alfredom Nobelom.
Absolutno. Ko smo izvedeli, da takratni najemnik zapušča prostore, smo šli takoj v akcijo in v celjski občini izrazili zanimanje za te prostore. Sledili so pogovori, ki so trajali približno leto ali dve. Na koncu smo se le uspeli dogovoriti in pridobili prostore za delovanje. Ohranili smodejavnost likovnega razstavišča in ga vsebinsko nadgradili. Prizadevamo si, da s sedanjo Galerijo Kvartirna hiša presegamo lokalne okvire. Znamenita ljubezenska zgodba med Sofijo Hess in Alfredom Nobelom v povezavi s Kvartirno hišo pomeni dodano vrednost, čeprav na začetku še ni bila tako razvpita. Seveda jo poskušamo s pridom izkoristiti. Cilj društva je, da bi jo obeležili z vzpostavitvijo spominske sobe v Kvartirni hiši, kjer jo bomo lahko predstavili s Čajanko Sofije Hess. Ob tem v zvezi s to zgodbo in tematiko Celja v času 19. stoletja nadaljujemo animacijska kostumirana vodenja po Kvartirni hiši in mestu.
Se vam zdi, da je zgodba kot oblika turistične promocije Celja dobro izkoriščena?
Takšne zgodbe se je zagotovo treba lotiti marketinško, kar že na začetku pomeni konkreten denarni vložek, ki ga društvo zaenkrat še ni moglo zagotoviti. Glede na to, da gre za zgodbo, ki je vpeta v evropsko zgodovino, so možnosti res velike in jih je v Celju mogoče uresničiti.
Foto: Andraž Purg - GrupA
Preberite več v Novem tedniku