Novi tednik
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Križi in težave šol s prilagojenim programom


Simona Šolinič
3. 10. 2024, 16.27
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

V ozadju sistema se bije boj za boljše razmere na področju vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami. Znano je, da je teh otrok vedno več. Na površje prihajajo informacije, da so šole v grozljivi prostorski in kadrovski stiski. Ponekod v učilnice spreminjajo tudi domske spalnice in jedilnice. Nekatere šole sploh ne morejo sprejeti učencev, ki jih k njim usmeri Zavod RS za šolstvo. Ta vodi vse postopke usmerjanja v skladu s pristojno zakonodajo. Komisija na podlagi kriterijev za opredelitev vrste in stopnje primanjkljajev, ovir oziroma motenj otrok s posebnimi potrebami za vsakega otroka presodi, kateri program je zanj najustreznejši. Pri tem upošteva, katere prilagoditve in kakšno dodatno strokovno pomoč, pripomočke otrok potrebuje. Zavod za šolstvo nato pred izdajo odločbe o usmeritvi preveri, katera šola izpolnjuje pogoje za sprejem otroka. Praviloma je to najbližja šola otrokovemu prebivališču. Toda šole, ker so v prostorski in kadrovski stiski, nekatere otroke tudi zavračajo. Kako je to mogoče? (SIMONA ŠOLINIČ, foto: Pixabay)

Arhiv NTRC

Osnovna šola Glazija v Celju, Center za vzgojo, izobraževanje in usposabljanje Velenje, II. osnovna šola Žalec in VIZ III. OŠ Rogaška Slatina so na Celjskem šole, ki izvajajo izobraževanje s prilagojenim programom. Vse se srečujejo s prostorsko stisko in pomanjkanjem kadra. Vse pa opozarjajo, da število otrok s posebnimi potrebami v primerjavi z leti prej strmo narašča. Nekatere šole so tako v učilnice spremenile tudi domske sobe in celo pralnice!

Kot kaže so v nemilosti tudi občine, ki so ustanoviteljice šol s prilagojenim programom. Naložbe v dodatne prostore so večinoma njihovi stroški, denarja pa – ni. Kje bodo vseeno zgradili kakšne prizidke in kje ne? Kako na povečano število otrok s posebnimi potrebami in na klic šol po pomoči odgovarja ministrstvo za vzgojo in izobraževanje? Celo Skupnost občin Slovenije si že dlje časa prizadeva, da bi država na nacionalni ravni poiskala sistemske rešitve v zvezi s problematiko zagotavljanja vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami. Skupnost se zavzema, da se z vidika občin, katerih zastopnik je, natančno razvrsti občine in določi šolski okoliš, s katerega se lahko vpiše otroka v zavod oziroma osnovno šolo. Tako se bo občinam s sedežem zavoda v regiji omogočilo pravočasno načrtovanje in priprava primernih prostorov in zagotavljanje strokovnih kadrov glede na pričakovan vpis otrok za vsako šolsko leto.

Vse podrobnosti v tiskani izdaji Novega tednika.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.