Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Podružnični šoli Dolž in Orehovica se predstavljata


11. 4. 2008, 00.00
Posodobljeno
09:26
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Podružnična šola Dolž

##IMAGE-2236547##

Podružnične šole v vsebinski in organizacijski obliki, kot jih poznamo danes, so pri nas nastale pred 50. leti. Ob tej priložnosti sta Slovenski šolski muzej in Mestni muzej Idrija pripravila razstavo Učila in učni pripomočki na podružnicah skozi več kot pet desetletij. V idrijskem razstavišču Nikolaja Pirnata jo bodo odprli drevi ob 19. uri.

Učila govorijo o polstoletni zgodovini podružničnih šol, katerih posebnost je manjše število učencev, kombinirani pouk in nič kaj šolsko vzdušje, čeprav so nekateri razstavljeni predmeti tudi starejši. Gre za pripomočke, povezane s poukom pisanja in računanja, naravoslovja, zemljepisa, zgodovine, glasbe in telovadbe. Predstavlja se 12 šol, med njimi tudi podružnični šoli Dolž in Orehovica.

Razstava preko 150 tradicionalnih in novejših učil in učnih pripomočkov opozarja na zgodovino in sodobni utrip teh šol. Poleg učil, ki govorijo o zgodovini šolstva, pa so zgovorna predvsem didaktična učila, ki so jih izdelali učitelji z učenci, saj ima vsaka šola ima svojo zgodbo, so sporočili iz Mestnega muzeja Idrija. Tam si bo postavitev, ki sicer spremlja strokovni posvet Društva učiteljev podružničnih šol, mogoče ogledati do 20. aprila, od konca maja dalje pa še v Slovenskem šolskem muzeju v Ljubljani.

Podružnična šola je v našem šolstvu zanimiva in prepoznavna organizacijska oblika, ki je sicer starejša kot pet desetletij, a v taki obliki in tako številčne so se oblikovale šele po šolski reformi leta 1958, ki je uzakonila enotno osemrazredno osnovno šolo, je pojasnil muzejski svetovalec Slovenskega šolskega muzeja Branko Šuštar.

Kot kažejo statistični podatki, je bio v šolskem letu 1958/59 med skoraj 1200 osnovnimi šolami pri nas le 667 takih z osmimi razredi, ostale pa so bile manj razvite in med njimi je bilo kar 295 šol s štirimi razredi. V naslednjih letih in desetletjih se je število šol in posebej kombiniranih oddelkov zmanjševalo. Sredi 60 let je bilo podružničnih šol malo nad 600, sredi 80 let nekaj nad 400, sredi 90 let pa okoli 380.

Kljub prizadevanjem za ohranitev podružničnih šol v manjših krajih, te zaradi manj otrok zapirajo vrata tudi v zadnjih letih. V lanskem šolskem letu je bilo med 796 osnovnimi šolami 350 podružničnih šol, na katerih se je v 1150 oddelkih šolalo 15.674 učenk in učencev, kar je manj kot manj kot štiri odstotke vseh osnovnošolcev, ugotavlja Šuštar.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.